נשיא רוסיה ולדימיר פוטין דרש מכוחות הביטחון במדינה להגביר את עבודתם בכל התחומים בשל אתגרים וסיכונים חדשים, כך דווח היום (שלישי) בסוכנות הידיעות הרוסית TASS.

חשש באוקראינה: "פוטין ולוקשנקו ידונו בהגדלת מעורבות צבא בלארוס בלחימה"

"המצב העולמי שמשתנה במהירות והופעת איומים ואתגרים חדשים מטילים דרישות גבוהות על כל המערכת של סוכנויות הביטחון של רוסיה", ציין הנשיא, "המשמעות היא שעלינו לשפר משמעותית את עבודתנו ולנצל את הפוטנציאל עד תום".

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין במהלך הכרזתו על הסיפוח. באדיבות רויטרס

פוטין שם דגש על יחידות סוכנות הביטחון באזורים הרוסים שסופחו מאוקראינה, שם ציין כי המצב "קשה ביותר". עם זאת, הוא הבהיר כי חובתם היא לעשות כל מה שצריך כדי להבטיח את שלומם של הרוסים החיים שם. 

בהתווה את סדרי העדיפויות של כל השירותים המיוחדים, בעיקר שירות הביטחון הפדרלי (FSB), פוטין התמקד במאבק בטרור. "יש צורך להמשיך במאמצים למנוע פיגועים באופן מערכתי ועקבי", הבהיר.

הנשיא הרוסי גם הפציר בסוכנויות המודיעין להראות "מוכנות וריכוז מירביים. יש צורך לשים קץ לפעילותם של שירותים מיוחדים זרים, ולזהות מיידית בוגדים ומרגלים".

בתוך כך, המכון לחקר המלחמה (ISW) העריך כי פוטין נכשל במאמציו לשכנע את נשיא בלארוס לוקשנקו להצטרף למלחמה באוקראינה. עם זאת, הנשיא הרוסי הודיע כי הוא עשוי לשקול להכשיר צוותי תעופה צבאית של בלארוס לשימוש ב"ראשי נפץ מיוחדים" בשל המצב "המסלים" בגבולותיה של המדינה.