זורה אימה: נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, נאם היום בישיבת משרד ההגנה הרוסי במוסקבה אודות שאיפת רוסיה להמשיך ולפתח את כוחה הצבאי.

בין היתר, הזכיר פוטין את התוכניות להתחמש בנשק העוצמתי ביותר, להשתמש בניסיון הרב שכבר נצבר באוקראינה ובמזרח התיכון, ואת התוכנית שהינה אולי המדאיגה מכולן - להמשיך לשפר את מוכנות הכוחות הגרעיניים ברוסיה ללחימה.

"אני מבטיח לתת לצבא כל מה שהוא צריך כדי להמשיך את המלחמה באוקראינה, אין לנו מגבלות מימון. המדינה והממשלה יספקו את כל מה שהצבא יבקש", קבע פוטין.

בנוסף, מדבריו של פוטין עולה הרצון להמשיך ולחמש את צבא רוסיה באמצעי הלחימה המתקדמים ביותר: "אנו נצייד את הכוחות האסטרטגיים שלנו בנשק מודרני, כל התוכניות יתגשמו". בנשק מודרני, התכוון פוטין לטילים בין-בליסטיים מסוג RS-28 סארמאט (טיל בליסטי בין-יבשתי עצום מימדים, שמקורו בפיתוח רוסי)  אשר לדבריו יפותחו לטובת שימוש צבאי בעתיד הקרוב. בנוסף, התייחס פוטין לחשיבות האדירה של מזל"טים, אשר הוכחה בזירה הלחימה מול אוקראינה.

בהמשך, פוטין הזכיר כי יחידות הצבא הרוסיות צברו נסיון צבאי עצום במהלך שהותם בסוריה בשנים האחרונות, וכי יש לנצל בצורה מיטבית את השימוש בנסיון זה שנצבר.

ולדימיר פוטין (צילום: Sputnik/Alexei Danichev/Pool via REUTERS)
ולדימיר פוטין (צילום: Sputnik/Alexei Danichev/Pool via REUTERS)

לגבי נאט"ו, ציין פוטין כי כמעט כל הפוטנציאל של הארגון מנוצל כנגד מדינתו, ואף אמר כי יש צורך לנתח את הנסיון של נאט"ו - כנראה לטובת שימוש בידע האויב לטובת רוסיה.

חשוב לציין, כי לצד האמירות רבות הרושם אודות תוכניותיו לעתיד, הודה פוטין לראשונה כי גיוס המילואים רחב ההיקף, שעליו הורה בחודש ספטמבר, לא עבר בצורה חלקה: "ההתגייסות החלקית שבוצעה העלתה, כידוע לכולם, בעיות מסוימות שצריך לטפל בהן בהקדם". גיוס המילואים אכן עורר ביקורת עזה אפילו מצד בעלי בריתו של פוטין בקרמלין, שכן התברר כי גוייסו גברים רבים מבוגרים מדי או שאינם מתאימים פיזית לשירות צבאי. מלבד זאת, עלה כי למגוייסים החדשים אף היה חסר ציוד בסיסי כמו שקי שינה ובגדי חורף.