הסופה החורפית הקטלנית שפקדה את רוב ארצות הברית בימים האחרונים צפויה להימשך גם השבוע. עד כה, על פי ערוצי התקשורת ברחבי ארצות הברית, הסופה הרגה לפחות 38 בני אדם בארה"ב וצפויה לגבות חיים נוספים. תושבים ובעלי עסק רבים נלכדו בבתיהם עקב כמויות השלג הרבות ומזג האוויר הקיצוני.

אב בן 56 זוהה כקורבן הראשון של הסערה, לאחר שככל הנראה קפא למוות בבאפלו, ניו יורק. ויליאם 'רומלו' קליי נעדר מליל ה-23 בדצמבר לאחר שעזב את ביתו כדי להגיע לחנות קרובה, כך דיווחה משפחתו. סרטון הרסני של אדם שוכב עם הפנים למטה בשלג בשדרות הופיע בשעות אחר הצהריים המאוחרות של ערב חג המולד. השרידים הללו זוהו מאוחר יותר כשל קליי, כאשר משפחתו התחננה לאנשים להימנע משיתוף הסרטון.

סופת ''פצצת הציקלון'' בניו יורק (צילום: Reuters/BRENDAN MCDERMID)
סופת ''פצצת הציקלון'' בניו יורק (צילום: Reuters/BRENDAN MCDERMID)

שירות מזג האוויר הלאומי אמר אתמול (ראשון) כי האוויר הארקטי הקפוא "עוטף את רוב החצי המזרחי של ארה"ב ויהיה איטי עד מתון". אלו חדשות לא טובות לתושבי ארה"ב וקנדה, במיוחד עבור תושבי באפלו, ניו יורק, שחוותה רוחות בעוצמת הוריקן ושלגים שהצליחו לעכב את תגובות שירותי החירום בעיר.

מושלת ניו יורק, קת'י הוקול, אמרה כי "כמעט כל כבאית בעיר הייתה תקועה", והפצירה בתושבים לכבד את איסור הנהיגה המתמשך באזור. גורמים רשמיים אמרו כי נמל התעופה בבאפלו יישאר סגור עד יום שלישי בבוקר. שירות מזג האוויר הלאומי הודיע כי אתמול, בשעה 7 בבוקר, סך כמויות השלג בנמל התעופה הבינלאומי באפלו ניאגרה עמד על 1.1 מטרים. כמו כן, שלגים כיסו מכוניות בעיר ואלפי בתים, חלקם מעוטרים בקישוטי חג המולד נשארו חשוכים מחוסר בחשמל.

לפי תיעודים שפורסמו ברשתות החברתיות, בעקבות המציאות הקשה, חוסר החשמל בבתים והרגשת חוסר האונים באזורים הקפואים, היו כאלו שניצלו את מזג האוויר הקיצוני לגניבה מחנויות הנוחות הקרובות לבתיהם. 

מזג האוויר הקיצוני השתרע מהאגמים הגדולים ליד קנדה ועד הריו גראנדה, לאורך הגבול עם מקסיקו. כ-60% מאוכלוסיית ארה"ב הוזהרו והונחו להישאר בבתים עקב מזג האוויר החורפי, והטמפרטורות צנחו בצורה דרסטית מתחת לנורמה.