אדם אחד נהרג בבירת אוקראינה, קייב, ושמונה נוספים נפצעו היום (שבת), ערב השנה החדשה, לאחר שרוסיה ביצעה את מתקפת הטילים השנייה בגודלה מאז תחילת הלחימה לעבר המדינה בתוך שלושה ימים.  

ראש עיריית קייב, ויטלי קליצ'קו, מסר כי אחד הפצועים הוא עיתונאי יפני שנלקח לטיפול רפואי באחד מבתי החולים המקומיים. 

עוד דווח כי נפגע מלון, דרומית למרכז העיר, ובניין מגורים ניזוק ברובע אחר. מושל מחוז קייב, אולקסי קולבה, הזהיר מוקדם יותר מפני מתקפת טילים אפשרית: "מדינת הטרור שיגרה לעברנו מספר מתקפות טילים, ככה הם מאחלים לנו שנה טובה, אבל אנחנו נמשיך להתמיד בהתנגדות", כך פרסם בפוסט בחשבון הטלגרם שלו, לאחר שסדרת פיצוצים הרעידו את הבירה.

המתקפה לא פסחה על ערים נוספות ברחבי אוקראינה, כאשר מושל מחוז בדרום המדינה, ויטלי קים, ציין כי שישה בני אדם לפחות נפצעו בהתקפה. בפוסט נפרד שפרסם גם הוא בחשבון הטלגרם שלו, נכתב שרוסיה כיוונה את האש לעבר אזרחים, מה שמוסקבה ממשיכה להכחיש. "הם פוגעים לא רק בתשתיות, אלא פשוט באזורי מגורים, בבתי מלון, מוסכים, כבישים", כתב. 

בעיר חמלניצקי נפצעו ארבעה בני אדם בתקיפת מל"ט. 

בד בבד, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין נשא נאום בו אמר כי ארצו לעולם לא תיכנע לניסיונות המערב להשתמש באוקראינה ככלי להשמדת רוסיה. בברכתו לשנה החדשה הוסיף פוטין כי "הצדק המוסרי וההיסטורי נמצא לצדנו". שר ההגנה הרוסי סרגיי שויגו אמר ש"הניצחון של רוסיה על אוקראינה, כמו השנה החדשה, הוא בלתי נמנע".

בנוסף, שוחח פוטין עם נשיא סין שי ג'ינפינג במהלך פגישה וירטואלית שנערכה בין המנהיגים, ובה אמר שרוסיה וסין יעמיקו את שיתוף הפעולה הצבאי ביניהן, וכי הוא מצפה לבואו של שי וביקורו ברוסיה במהלך אביב 2023.