המנהיג העליון של קוריאה הצפונית, קין ג'ונג און, הביע רצון להגדיל את ארסנל הגרעין של מדינתו והצהיר כי "זו תגובה למהלכים הצבאיים המדאיגים של ארה"ב וכוחות עוינים אחרים באזור", כך דווח הבוקר (ראשון) ברשת "סקיי ניוז" הבריטית. זאת, לאחר שהמנהיג כבר איים בחודש נובמבר האחרון על האמריקאים ואמר כי "לא נהסס לעשות שימוש בנשק גרעיני".

בפגישה של מפלגת הפועלים במדינה, הצהיר קים כי "יש צורך בכוח צבאי מכריע על מנת להגן על האינטרס הלאומי מפני האיומים ממדינות כמו קוריאה הדרומית וארה"ב". לדבריו, "שתי המדינות מנסות לבודד ולחנוק את הצפון, עם נכסים גרעיניים של ארה"ב הפרוסים בשכנה במדרום, מצב שהוא חסר תקדים בהיסטוריה האנושית".

מנהיג צפון קוריאה, קים ג'ונג-און (צילום: רויטרס)
מנהיג צפון קוריאה, קים ג'ונג-און (צילום: רויטרס)

סוכנות הידיעות במדינה המבודדת דיווחה כי קים הדגיש ש"המצב השורר מחייב לעשות מאמצים מוכפלים כדי לחזק את הצבא באופן גורף". קין תיאר את קוריאה הדרומית כ"אוייבת הבלתי מעורערת" כאשר היא "צוברת נשק מסוכן". הוא הוסיף כי "זה מדגיש את החשיבות של ייצור המוני של נשק גרעיני טקטי. הצהרנו על הרצון הנחרף שלנו להגיב עם הנשק הגרעיני לכל עימות כולל באזור". כמו כן, יש הערכות גוברות המזהירות כי היא עשויה להתכונן לניסוי נשק גרעיני בפעם השביעית.

כאמור, קוריאה הצפונית שלחה בחודש נובמבר האחרון סר תקיף לקוריאה הדרומית וארה"ב ואמרה כי לא תהסס לעשות שימוש בנשק גרעיני, על מנת לגרום לשתי המדינות "לשלם את המחיר הגרוע ביותר בהיסטוריה האנושית". זאת, בהתייחס לתרגילים הצבאיים הגדולים והמשותפים אשר מתקיימים בין שתי יריבותיה הגדולות. 

מקורב לקים ג'ונג און האשים את וושינגטון ש"זו זוממת להפיל את המשטר בצפון קוריאה כחלק ממדיניות מכוונת", ככל הנראה בהתייחס לדו"ח אסטרטגיית ההגנה הלאומית של הפנטגון שפורסם לאחרונה. הדו"ח קבע כי "כל מתקפה גרעינית של קוריאה הצפונית נגד ארה"ב או בעלות בריתה ושותפותיה תביא לסיומו של המשטר הזה".