התקשורת האיטלקית דיווחה כי זוהה החשוד בדקירת הצעירה הישראלית בערב השנה החדשה בתחנת טרמיני ברומא. לפי הדיווח, הדוקר הינו דר רחוב ממוצא פולני. החוקרים איתרו את תמונת התוקף ממצלמות האבטחה באזור.

דיווח באיטליה: צעירה ישראלית בת 24 נדקרה בגבה בתחנת מטרו ברומא

הנציב של רומא, ברונו פראטאסי, התייחס למקרה בסוף הוועדה המחוזית לסדר וביטחון: "מעשה התוקפנות של ה-31 בדצמבר נראה מעשה ידיו של מטורף, ואני, לאור המסמכים שקראתי, חושב שזה הסיפור. ביקשתי להכפיל את הפיקוח במקום", הוא הוסיף, "תהיה לנו מענה כפול בתוך ומחוץ לתחנת טרמיני, גם בזמנים בהם יש פחות נוכחות של אנשים. ככל שיותר אנשים מסתובבים, כך הביטחון גדול יותר".

אחת הדקירות קרעה את הכבד של הקרובן, והיא עברה טיפול רדיולוגי התערבותי. דקירה נוספת פגעה בריאה, אך בצורה פחות חמורה. היא אושפזה לניתוח חירום ולפי התקשורת, לא נשקפת סכנה לחייה.

לפי הדיווחים, הפיגוע התרחש ביום שבת בערב, סמוך לשעה 21:45 בתחנת טרמיני. הצעירה הישראלית, בת ה-24, חטפה יותר ממכה אחת בצד מאדם אלמוני, בזמן שעמדה מול מכונות הכרטיסים האוטומטיות וניסתה לרכוש כרטיס לרכבת בה הייתה אמורה לנסוע לשדה התעופה. היא חולצה על ידי כוחות ההצלה והועברה בדחיפות לבית החולים. צעירה בת 24 מתל אביב, עמדה מול מכונת הכרטיסים לרכבת לכיוון פיומיצ'ינו בערב ראש השנה האזרחית החדשה, בה הייתה אמורה לנסוע למחרת כדי להגיע לשדה התעופה ולטוס לישראל.

על פי סרטון ממצלמות האבטחה בתחנת טרמיני, נראה התוקף כגבר רזה, לבוש בצבעים כהים, חובש כובע עם מצחייה ואולי מסיכה על פניו; בידו תיק כחול. המותקפת נראית מאחור, עם תרמיל אדום. הגבר ניגש אליה מאחור ונראה שהוא עוטף את זרועו סביב צווארה ואולי בהזדמנות זו משגר דקירה ראשונה. הקורבן נופלת לקרקע אך מתרוממת ומנסה להגן על עצמה, בעוד התוקף דוקר אותה דקירה נוספת. בשלב זה הצעירה מתרחקת ממנו כשהיא אוחזת בידיה את בטנה, בעוד הגבר בורח לכיוון ההפוך, מכניס את מה שהחזיקה בידה הימנית לתוך התיק הכחול.

התוקף נמלט לאחר התקפת הבזק. ההשערה הראשונה שנבחנת על ידי החוקרים היא שמדובר בניסיון שוד, אך עדיין לא ניתן לשלול מניע דתי וגזעני.