מלחמת רוסיה-אוקראינה: רוסיה העבירה את המפציצים האסטרטגיים שלה מסוג "טופולב", אלפי קילומטרים מזרחה למחוז פרימורסקי, לאחר ההתקפות של הצבא האוקראיני של שדות התעופה הצבאיים, כך דיווחו היום (חמישי) גורמים במשרד ההגנה הבריטי. זאת, לאחר הדיווחים כי אוקראינה תקפה את הבסיסים דיאג'ילבו ואנגלס, הנמצאים במרחק 640 ק"מ מהגבול. עוד דווח כי בחלק מהמתקפות, נהרגו שלושה חיילים רוסים ונפגעו מספר מפציצים מסוג טופולב Tu-22M3.

בחודש דצמבר האחרון, אמר מזכיר המועצה לביטחון לאומי ולהגנה של אוקראינה, אולקסיי דנילוב, כי "מוסקבה העבירה את מטוסי הטופלב שלה למחוז פרימורסקי, הנמצא במרחק 5,400 ק"מ מהגבול האוקראיני. משרד ההגנה הבריטי הודיע אמש כי "בעוד שהמטוס עדיין יכול לשגר טילי שיוט ממרחק כה רב, בנוסף לטווח הטיסה של המפציצים, ההפעלה מרחוק תוסיף לחץ נוסף על כוח התחזוקה של הצבא הרוסי".

הריסות המלחמה בעיר מריופול באוקראינה (צילום: רויטרס)
הריסות המלחמה בעיר מריופול באוקראינה (צילום: רויטרס)

גורם בכיר במשרד ההגנה הבריטי הוסיף כי "לרוסיה יש בבירור בעיה עם חיל האוויר שלה מכיוון שהיא לא השתמשה באחוז גדול מהיכולת שלה על הנייר כדי להילחם במלחמה באוקראינה. "הם היו צריכים להשיג עליונות אווירית בתחילת הפלישה לאוקראינה ולשמור עליה. העובדה שהם לא הכירו כי בחיל האוויר יש אותן בעיות לוגיסטיות כמו שיש לכוח היבשתי, הושפעה משרשרת האספקה המושחתת והאמינות הירודה בצבא".

כזכור, בניו יורק טיימס דווח בחודש שעבר כי התקיפה של אוקראינה בתוך רוסיה שפגעה בשני בסיסים צבאיים בעומק המדינה, בוצעו באמצעות מל"טים ששוגרו משטח אוקראינה, כאשר אחת מהן בוצעה בסיוע כוחות מיוחדים המקורבים לבסיס שסייעו להנחות את המל"טים אל היעד.  מהקרמלין נמסר כי המל"טים ששיגרה אוקראינה הם מתקופת ברית המועצות וכוונו לבסיסים בריאזאן ואנגלס. עוד נמסר מהקרמלין כי כוחותיה יירטו את המל"טים וגרמו לנזק קל בקרקע אך בשל התקיפות נהרגו שלושה אנשי צבא רוסיים ונפצעו ארבעה.

שדה התעופה הצבאי אנגלס, על נהר הוולגה בדרום רוסיה, והוא בסיס לכמה מהמפציצים ארוכי הטווח בעלי יכולת גרעינית וביניהם Tupolev-160 ו-Tupolev-95. גורמים רשמיים אוקראינים מסרו שזהו בסיס ממנו מבצעת רוסיה התקפות טילים על ערים תשתיות באוקראינה. עוד דווח כי הפיצוץ השני אירע בבסיס הצבאי דיאג'ילבו בעיר ריאזאן, כ-150 קילומטרים ממוסקבה. לפי משרד ההגנה הרוסי, שם נהרגו ונפצעו אנשי הצבא.