סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה היום (שישי) כי יבגני פריגוז'ין, בעל בריתו של פוטין ומי שעומד בראש "קבוצת וגנר" פועל על מנת להשתלט על מכרות מלח וגבס בסמוך לעיר באחמוט. על פי הדיווח, פריגוז'ין פועל כך כדי לסייע בהמשך המימון הפיננסי של המלחמה באוקראינה.

דיווח: כך רוסיה מגייסת שכירי חרב מקצועיים למלחמה באוקראינה
פוטין מאבד שליטה? בנאט"ו חוששים ממתקפה של המיליציות הרוסיות
מכה נוספת עבור פוטין? בן בריתו הקרוב: "זלנסקי מנהיג חזק ובטוח בעצמו"

פריגוז'ין הוא אחד ממייסדי קבוצת וגנר, אשר לקחה חלק חשוב במתקפה הרוסית במזרח אוקראינה. ארה"ב כבר האשימה בעבר את המיליציות הרוסיות בניצול משאבי הטבע של מדינות אפריקאיות כמו מאלי, סודן ומדינות נוספות כדי לסייע במימון המלחמה הרוסית באוקראינה. מנגד, רוסיה הכחישה את טענות וכינתה אותם כ"זעם אנטי-רוסי".

חיילים אוקראינים שנלחמים באזור כבר הצהירו בפני העיתון הבריטי "גרדיאן" כי לעיר אין כל ערך אסטרטגי ולכן לא היה ברור מדוע רוסיה מתמקדת כל כך באזור. אחד הלוחמים האוקראינים סיפר כי "האסטרטגיה היחידה שאני יכול לראות בשלב זה, היא שהם רוצים לכבוש את העיר כדי שיוכלו לתבוע סוג של ניצחון, לאחר הכשלונות הרבים בשדה הקרב". לדבריו, שמנו לב בשבועיים האחרים בעלייה משמעותית במספר ההפגנות והירי, כאילו הם ממהרים לכבוש את העיר. זה רק אומר שהם בלחץ וחוטפים תבוסות רבות".

מתגייסים טריים לצבא רוסיה (צילום: רויטרס)
מתגייסים טריים לצבא רוסיה (צילום: רויטרס)

על פי הדיווחים, מתוך כמעט 50 אלף שכירי חרב הנלחמים בשורות קבוצת וגנר, כ-4,100 לוחמים נהרגו מאז החלה המלחמה ו-10 אלף נפצעו. כאלף לוחמים נהרגו רק בחודש האחרון, בקרבות בסמוך לעיר באחמוט. הבית הלבן מסר בחודש שעבר כי "קבוצת וגנר קיבלה משלוח נשק מקוריאה הצפונית" וזאת כדי לסייע בחיזוק הכוחות הרוסיים באוקראינה.

כזכור, בתחילת השבוע דווח כי צבא אוקראינה הצליח לחסל בליל השנה החדשה מאות חמושים פרו-רוסים המשתייכים ל"קבוצת וגנר" במתקפה נרחבת במקייבקה, פרבר של העיר הכבושה דונייצק שבמזרח אוקראינה. בלי לקחת אחריות על התקיפה, צבא אוקראינה הודיע כי 400 חיילים רוסים נהרגו בתקרית במקייבקה שמוחזקת על ידי כוחות רוסים.

הרשויות הפרו-רוסיות הודיעו כי יש נפגעים במתקפה, אך לא התייחסו לנתונים שהוצגו בתקשורת האוקראינית. לדברי הגורמים הרשמיים, לפחות 63 חיילים רוסים נהרגו בפגיעת רקטה אוקראינית בדונייצק הכבושה, באחת התקיפות היחידות הקטלניות ביותר נגד כוחות רוסים באוקראינה מאז החלה המלחמה.