המלחמה באוקראינה נמשכת זה החודש ה-11, ועל אף הנסיונות השונים להביא לסיומה, נראה כי הסוף טרם נראה לעין. חייל אוקראיני שוחח עם רשת CNN האמריקאית, ותיאר את המצב הקשה: "אף אחד כבר לא סופר את ההרוגים".

המתקפה הקטלנית עד כה? רוסיה טוענת: "הרגנו 600 חיילים אוקראינים"
על רקע צרותיה הכלכליות: ירידה חדה בירי הארטילרי הרוסי באוקראינה

"אף אחד לא יגיד לך כמה הרוגים ופצועים יש, כי אף אחד לא יודע בוודאות, אף לא בן אדם אחד", ציין והוסיף: "לא במטה. לא בשום מקום אחר. עוד הוא סיפר כי הלחימה היא דינאמית, כאשר בכל יום נכבשים בניינים ואזורים שונים, הן מצד הרוסים והן מצד האוקראינים. 

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

רוסיה מודה: מתקפת הנגד של אוקראינה הצליחה להפתיע (רויטרס)

החייל שנלחם בעיירה סולדר שבמזרח אוקראינה, הוסיף כי עקב מקרי המוות הרבים, ישנה תחלופה רבה של חיילים רבים שמגיעים לאזור הלחימה. עם זאת, הוא העביר ביקורת על קברניטי הצבא, לפיה האזור בכל מקרה יכבש בסופו של דבר ע"י הרוסים: "כולם מבינים שהאזור ינטש. אני רק רוצה להבין מה הטעם להילחם פה, בשביל מה למות, אם אנחנו בכל מקרה מתכוונים לעזוב היום או מחר".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

בתוך כך, רוסיה מינתה אתמול את הקולונל-גנרל אלכסנדר לאפין לרמטכ"ל של כוחות היבשה במדינה, כך דיווחה סוכנות הידיעות הממשלתית TASS, למרות ביקורת חריפה מצד גורמים רוסיים על תפקודו באוקראינה. קידומו, שדווח בהרחבה בתקשורת הרוסית אך לא אושר או הוכחש על ידי הקרמלין, גרר תגובות מעורבות מצד משפיענים רוסים, אשר מספקים לעתים קרובות פרשנות ביקורתית על המאמץ הצבאי של מוסקבה באוקראינה.

איגור סטרלקוב, מנהיג לשעבר של הכוחות הפרו-רוסים באזור דונייצק באוקראינה, הטיל ספק בתעודותיו של לאפין כמפקד והאשים אותו בתבוסות רוסיות קשות בשנה שעברה ליד העיר חרקוב. "הקידום שלו היה בלשון המעטה, אי הבנה", כתב סטרלקוב בטלגרם ביום שלישי.