שר החוץ האיראני, חוסיין אמיר עבדאללהיאן, יגיע היום לדמשק לביקור רשמי עם מקבילו הסורי, פייסל אל-מקדאד, והנשיא בשאר אסד. כמו כן, הוא ייפגש עם גורמים פלסטינים וידון איתם על "ממשלת ישראל הקיצונית", כך דווח הבוקר (שבת) בעיתון א־ראי אל־יום, היוצא לאור בלונדון.

מקור פלסטיני מסר לעיתון כי "עבדאללהיאן ייפגש עם מנהיגי הפלגים הפלסטינים כדי לדון בסוגיה הפלסטינית לאור הקמתה של הממשלה הקיצונית בישראל המציבה אתגרים גדולים". זאת, לאחר ששר החוץ האיראני נפגש בביירות עם מזכ"ל הג'יהאד האסאלמי זיאד נח'אלה. השניים שוחחו והצהירו במשותף את המחויבות לתמוך ב"התנגדות הפלסטינית".

זיאד אל נח'אלה בטהרן (צילום: רויטרס)
זיאד אל נח'אלה בטהרן (צילום: רויטרס)

כמו כן, שר החוץ האיראני ידון עם הבכירים הסורים על המשך הדיאלוג עם טורקיה והצהיר כי "טהרן שמחה לראות את ההתקרבות בין שתי המדינות". סביר להניח כי הנושא גם יעמוד במרכז ביקורו של נשיא איראן, איברהים ראיסי, בדמשק ואנקרה. באיראן מקווים כי זה יפתח לה את דלת הכניסה לתיווך בין טורקיה לסוריה.  במקביל, דוברת משרד החוץ של רוסיה, מריה זכארובה, אמרה כי שר החוץ הרוסי לברוב ייפגש בקרוב עם מקבילו הסורי, וידון עמו על הסכם הגרעין.

כזכור, על רקע המבוי הסתום בשיחות על הסכם הגרעין, בין איראן למעצמות המערב, שליח רוסיה במשא ומתן בווינה, מיכאיל אוליאנוב, הצהיר לאחרונה כי אין כל ציפייה שיכול שינוי בשיחות בין הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית לאיראן, ועל כן הסביר כי "אין סיבה לחזור לווינה ולחדש את המשא ומתן על החייאת הסכם הגרעין".