גל הקורונה בסין: בחודש שעבר הוחלט בסין על סיום מדיניות "אפס ההדבקה" במדינה. הדבר עורר הדים רבים, לצד חששות כי הדבר יוביל למקרי תמותה רבים שהמדינה לא חוותה מזה זמן רב. 

נתוני ההדבקה העצומים בסין נחשפים: כ-70% מתושבי שנגחאי נדבקו בקורונה
הנגיף משתולל: הערכה כי מיליוני סינים נדבקים בקורונה בכל יום

על פי גורם רפואי בכיר במדינה, החששות אכן יתממשו. במהלך החודש האחרון, בטווח הזמן שבין ה-8 בדצמבר ל-12 בינואר, מספר מקרי התמותה כתוצאה מהנגיף, הגיעו לכ-60 אלף. ההודעה הרשמית מגיעה לאחר שלאורך התקופה האחרונה הרשויות בסין טענו למקרי תמותה בודדים בלבד כתוצאה מהנגיף, דבר שסתר את המראות מבתי הקברות השונים במדינה, אשר הורגשה בהם פעילות משמעותית יותר מבעבר.  

מתוך מקרי התמותה הרבים, מעל ל-5,000 אנשים נפטרו כתוצאה מאי ספיקת נשימה, והשאר כתצאה משילוב של הנגיף עם מחלות אחרות, כך על פי הודעת גורמי הרפואה המקומיים. 

התפרצות קורונה בסין (צילום: רויטרס)
התפרצות קורונה בסין (צילום: רויטרס)

עם זאת, בסין טוענים כי כעת, התחלואה בנגיף נמצאת במגמת ירידה. כמו כן, ציינו כי מרבית החולים הנם קשישים. סין פתחה מחדש את גבולותיה לפני שישה ימים, אך ארגון הבריאות העולמי הזהיר השבוע מפני הסיכונים שכרוכים נכון לעכשיו בנסיעה למדינת המזרח. 

יחד עם זאת, גורמים מקומיים מציינים כי לאחרונה פעילות התיירות במדינה חזרה לכ-63% מתקופת קדם הקורונה. ראש מינהל התעופה האזרחית הסינית, טען כי הדבר "מאתגר את יכולתן של חברות התעופה, וכי יש לשים לב לסיכונים שנובעים כתוצאה מהמגיפה".