מלחמת רוסיה-אוקראינהאתר זכויות האדם "Gulagu" דיווח כי אנדריי מדבדב, לשעבר מפקד בכיר בקבוצת שכירי החרב "וגנר" עקב לנורווגיה וביקש מקלט מדינה. זאת, בצל הדיווחים על פעילות הקבוצה במלחמה באוקראינה ופשעי המלחמה שביצעה הקבוצה והעומד בראשה, יבגני פריגוז'ין, בשדה הקרב.

על פי הדיווח, מדבדב נמלט משטחי רוסיה, תוך מרדף של שירות הביטחון הפדרלי הרוסי (FSB). באתר נמסר כי מדבדב, פנה לרשויות אכיפת החוק במדינה הסקנדינבית ותהליך בקשת המקלט כבר נבדקת. עוד נמסר כי מדבדב התכוון להעיד נגד פריגוז'ין, וכי "לראשונה מאז תחילת המלחמה באוקראינה, נמלט מרוסיה מפקד מארגון הטרור, והסכים להעיד ולחשוף את האוליגרך פריג'וז'ין, אשר היה מעורב ברצח של אלפי רוסים ואקראינים".

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

קבוצת ''וגנר'' (צילום: REUTERS/Igor Russak)
קבוצת ''וגנר'' (צילום: REUTERS/Igor Russak)

כזכור, סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה בתחילת החודש כי יבגני פריגוז'ין, בעל בריתו של פוטין ומי שעומד בראש "קבוצת וגנר" פועל על מנת להשתלט על מכרות מלח וגבס בסמוך לעיר באחמוט. על פי הדיווח, פריגוז'ין פועל כך כדי לסייע בהמשך המימון הפיננסי של המלחמה באוקראינה.

פריגוז'ין הוא אחד ממייסדי קבוצת וגנר, אשר לקחה חלק חשוב במתקפה הרוסית במזרח אוקראינה. ארה"ב כבר האשימה בעבר את המיליציות הרוסיות בניצול משאבי הטבע של מדינות אפריקאיות כמו מאלי, סודן ומדינות נוספות כדי לסייע במימון המלחמה הרוסית באוקראינה. מנגד, רוסיה הכחישה את טענות וכינתה אותם כ"זעם אנטי-רוסי".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

מתגייסים טריים לצבא רוסיה (צילום: רויטרס)
מתגייסים טריים לצבא רוסיה (צילום: רויטרס)

כמו כן, דווח כי צבא אוקראינה הצליח לחסל בליל השנה החדשה מאות חמושים פרו-רוסים המשתייכים ל"קבוצת וגנר" במתקפה נרחבת במקייבקה, פרבר של העיר הכבושה דונייצק שבמזרח אוקראינה. בלי לקחת אחריות על התקיפה, צבא אוקראינה הודיע כי 400 חיילים רוסים נהרגו בתקרית במקייבקה שמוחזקת על ידי כוחות רוסים.

הרשויות הפרו-רוסיות הודיעו כי יש נפגעים במתקפה, אך לא התייחסו לנתונים שהוצגו בתקשורת האוקראינית. לדברי הגורמים הרשמיים, לפחות 63 חיילים רוסים נהרגו בפגיעת רקטה אוקראינית בדונייצק הכבושה, באחת התקיפות היחידות הקטלניות ביותר נגד כוחות רוסים באוקראינה מאז החלה המלחמה.