מלחמת רוסיה-אוקראינהמאז החלה הפלישה הרוסית לאוקראינה, דווח מספר פעמים על רצונה של רוסיה לגייס אסירים הכלואים בבתי הכלא במדינה להילחם בשירות הצבא. בתוך כך, "הדיילי מייל" הבריטי דיווח הערב (ראשון) כי מיכאיל פופקוב, רוצח סדרתי ואנס שאחראי על מותם של 83 נשים ומכונה "איש הזאב", התנדב להתגייס למלחמה.

הצרות של פוטין נמשכות? דיווח: מפקד בכיר מקבוצת "וגנר" נמלט מרוסיה 
מבוכה לפוטין: רוסיה הודיעה כי "הצבא כבש את סולדר" - ואז הגיעה פניית הפרסה 
הכישלון במלחמה השפיע? דיווח: פוטין ימנה בקרוב יורש - אלו המועמדים
 
"איש הזאב" מרצה שני מאסרי עולם, ומקור במשטרה המקומית מסר כי "המספר האמיתי של האנשים שרצח מגיע ל-200". על פי הדיווח, פופקוב אנס את קורבונותיו, שרובן היו בנות 18 עד 50, לפני שרצח אותן באמצעות גרזנים, פטישים, סכינים ומברגים. למרות זאת, השלטונות ברוסיה אפשרו לטלוויזיה הממלכתית לראיין אותו, בזמן ששהה מאחורי סורג ובריח, כשהוא "מתחנן" להצטרף לצבא ולהילחם עבור פוטין, בטענה שיש לו "ניסיון באלקטרוניקה" מתקופתו בצבא האדום.

מתגייסים טריים לצבא רוסיה (צילום: רויטרס)
מתגייסים טריים לצבא רוסיה (צילום: רויטרס)

על פי הדיווח, פופקוב מקווה להשתמש בתוכנית של הקרמלין, לגייס כ-40 אלף אסירים לצבא, על מנת לזכות בחירותו. הוא אפילו הודה לפתע במקרי הרצח, וביקש להצטרף להילחם בשורות "קבוצת וגנר" בבעלותו של יבגני פריגוז'ין. במהלך הריאיון יוצא הדופן, נשאל על ידי המראיין - "מה החלום שלך?", והשיב כי "להתגייס לצבא. לא הייתי מהסס לעשות זאת, אם אני מתייחס למקצוע שלי, אני חושב שזה די מבוקש עכשיו". לדבריו, "למרות שאני בכלא  כבר למעלה מעשור, אני לא חושב שזה יהיה קשה ללמוד מיומנויות חדשות במהירות".

"איש הזאב", נשוי פלוס אחד, שביצע את מקרי הרצח והאנוס המזעזעים בין השנים 1992 ו-2010, בעיר הולדתו אנגרסק, ולפי טענתו רצה "לנקות אותה מזנות". באבחונים פסיכיאטריים שעבר, אובחן עם "מאניה רצחנית", ולמרות זאת אובחן כשפוי.