נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, טען הלילה (חמישי) במהלך נאומו בכינוס השנתי של הפורום הכלכלי העולמי בדאבוס כי הוא אינו בטוח שנשיא רוסיה, וולדימיר פוטין, נמצא בין החיים. "אני לא מבין עם מי אנחנו אמורים לדבר, אני לא לגמרי בטוח שנשיא רוסיה, שנואם מול המסך הירוק, הוא באמת הוא", אמר זלנסקי.

ראש המודיעין האוקראיני מעריך: פוטין ימות בקרוב - וזו הסיבה
מקורב לשעבר לקרמלין הצהיר: "המרוץ להפיל את פוטין החל"

בהמשך, זלנסקי הדגיש כי אוקראינה עשתה הכל כדי לשחרר את שטחיה באמצעות דיפלומטיה, אך זה לא צלח. "משא ומתן לשלום צריך להיות מוכר על ידי שני הצדדים", אמר הנשיא האוקראיני וקרא שוב לבעלות בירתו לספק למדינה ציוד צבאי נוסף, והוסיף כי ההגנה האווירית האוקראינית נותרה כנקודת תורפה לאחר סדרה נוספת של התקפות מל"טים רוסיים. "חצי האי קרים הוא ההרים והים שלנו. זה שטח שלנו. תנו לנו נשק ואנחנו נחזיר את כל מה ששייך לנו". 

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

דבריו של זלנסקי מגיעים על רקע הספקולציות על מצבו הבריאותי של נשיא רוסיה. לפני כחודש, דווח ברוסיה שפוטין נפל במדרגות במעונו הרשמי שבמוסקבה. הנשיא הרוסי נפל, לכאורה, והחליק במורד חמש מדרגות, בעוד שמאבטחיו מיהרו לסייע לו. לפי הערוץ, הנפילה גרמה לפוטין "לעשות את צרכיו באופן לא רצוני בגלל סרטן שפגע בבטנו ובמעיו".

התקרית פורסמה על רקע השמועות כי בן ה-70 סובל ממחלת הסרטן ומפרקינסון. "שלושה שומרי ראש עזרו לנשיא להגיע לספה והוזעקו למקום חובשים תורנים מהמעון", נמסר מ-SVR. "לפי רופאיו, לא קרה שום דבר קריטי ומצבו של הנשיא יציב. הוא יכול להתנייד בכוחות עצמו כשהוא סובל מכאבים באזור עצם הזנב".