נשיא אוקראינה, וולדימיר זלנסקי, נועד הלילה (חמישי) עם נשיא צרפת, עמנואל מקרון ועם קנצלר גרמניה, אולף שולץ. בהצהרה לתקשורת בארמון האליזה הבטיח מקרון לזנסקי כי צרפת "תלווה את אוקראינה עד לניצחון".

מקרון תוקף את רוסיה: "מעשיה מהווים פשעי מלחמה שצריכים לבוא על עונשם"
"אוקראינה חיה ובועטת": זלנסקי נאם בקונגרס האמריקאי וזכה לתשואות רמות

עוד אמר כי "מה שמוטל על כף המאזניים באוקראינה הוא העתיד של אירופה, אנחנו מודעים היטב. אוקראינה יכולה לסמוך על צרפת, שותפותיה האירופיות ובעלות בריתה שינצחו במלחמה. רוסיה לא יכולה ואסור לה לנצח". זלנסקי אמר: "ככל שיהיו לנו נשק כבד וכלי טייס מודרניים מוקדם יותר, כך המלחמה הזו תסתיים מהר יותר ונוכל לחזור לשלום באירופה".

מוקדם יותר, הבטיח שולץ להעביר תמיכה צבאית, הומניטרית וכספית נוספת - כל עוד יש צורך בכך. "אוקראינה היא חלק מהמשפחה האירופית. אנחנו עומדים צמוד לצידם בדרך לקידום ההגנה על המדינה שלהם. אסור לרוסיה לנצח במלחמה", אמר בפתח פגישה. 

עם זאת, על פי דיווח ברשת "בלומברג" גרמניה חוששת מכך שמדינות אירופה לא יספקו לאוקראינה מספיק טנקים וקוראת להם לקבל החלטה קונקרטית עד סוף השבוע. "גרמניה רוצה שבעלות בריתה האירופיות, שיש להן טנקים של Leopard 2 במלאי, יציגו פתרונות קונקרטיים ומפורטים עד סוף השבוע", מסר גורם בכיר בממשל הגרמני. 

טנק מדגם לאופרד (צילום: REUTERS/Kacper Pempel)
טנק מדגם לאופרד (צילום: REUTERS/Kacper Pempel)

המנהיג האוקראיני כבר דן במסירת מטוסי קרב בפגישתו עם ראש ממשלת בריטניה רישי סונק. המנהיג האוקראיני כבר דן במסירת מטוסי קרב בפגישתו אחר הצהריים עם ראש ממשלת בריטניה רישי סונק, שעורר את האפשרות הזו, אם כי "בטווח הארוך". בתגובה לפגישה, שגרירות רוסיה בלונדון איימה כי משלוחים של מטוסי קרב בריטיים "יובילו להשלכות צבאיות-פוליטיות על העולם כולו".

פגישת וולודימיר זלנסקי-רישי סונאק (צילום: רויטרס)

לאחר הפגישה המשולשת בפריז, צפוי זלנסקי להגיע לבריסל שם ישתתף כאורח בפסגת האיחוד האירופי. זלנסקי אמר כי "אפשר" לפתוח בדיונים רשמיים השנה לקראת הצטרפות מדינתו לאיחוד האירופי, לאחר  סיום פסגת אוקראינה-האיחוד האירופי בקייב בשבוע שעבר.