מלחמת רוסיה-אוקראינהבצל המשך הפלישה הרוסית באוקראינה, בריטניה הודיעה אמש כי היא תמשיך בהטלת סנקציות נגד חברות, ארגונים ואישים הפועלים בשיתוף עם הקרמלין. בתוך כך, אחת הנשים שעליהן הוטלו אותן סנקציות, היא אהובתו לשעבר של פוטין, סבטלנה קריבונוגיך.

בתוך כך, שר החוץ של בריטניה, ג'יימס קלברלי, הכריז על סבב סנקציות חדש נגד גופים המעורבים בפלישה לאוקראינה. בין היתר, הכריז שר החוץ כי בריטניה תטיל את הסנקציות על יצרניות רחפנים, חלקי חילוף למסוקים וחברות תוכנה הפועלות עם הקרמלין. כאמור, הסנקציות הוטלו גם על אהובתו לשעבר של פוטין, אזרחית רוסיה, שעבדה כמנקה בשנות ה-90, לפני שנפגשה עם המנהיג רוסי בסנט פטרסבורג. 

הקרמלין (צילום: רויטרס)
הקרמלין (צילום: רויטרס)

בשנת 2021, נחשף תחת "מסמכי פנדורה" כי סבטלנה קריבונוגיך התעשרה לאחר שפוטין הפך לנשיא רוסיה בשנת 2000. בעקבות כך, רכשה נכסים ודירות יוקרה במונאקו בשנת 2003, בשנה שבה ילדה את בתה. כמו כן, היא הפכה לבעלת מניות בבנק רוסיה, הידוע בקשריו עם המעגל הפנימי של פוטין ורכשה חלק מקבוצת המדיה הלאומית. 

בנוסף, דווח כי שווי הדירה שרכשה במונאקו עומד על 3.6 מיליון יורו, שאותה רכשה באמצעות חברות offshore, Brockville Development Ltd, חברת שירותים מקצועית. בין לקוחותיה, נמנים סוחר הנפט הרוסי גנדי טימצ'נקו, המקורב לפוטין, ופטר קולבין, חבר ילדות של הנשיא, שמת לא מזמן. במקביל, "מסמכי פנדורה" חשפו 11.9 מיליון מסמכים ששפכו אור על העניינים הפיננסיים של חבריו ובני משפחתו של פוטין. בשנת 2020, צברה אהובתו לשעבר הון של 100 מיליון דולר, בעקבות החזקת המניות מבנק רוסיה, שנמצא בשימוש נרחב על ידי עמיתיו לשעבר בק.ג.ב.

ולדימיר פוטין (צילום: Sputnik/Mikhail Klimentyev/Kremlin via REUTERS)
ולדימיר פוטין (צילום: Sputnik/Mikhail Klimentyev/Kremlin via REUTERS)

כזכור, בחודש אפריל האחרון, אלינה קבאיבה בת ה-38, אהובתו לכאורה, של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, השתתפה בהופעה של מקהלה במדים צבאיים לקראת אירועי "יום הניצחון" של רוסיה. המתעמלת האולימפית, תועדה כשהיא לבושה בשמלה של המעצבת הבריטית אלסנדרה ריץ', שמחירה 1,915 פאונד (כ-8,000 ש"ח) - פי ארבעה ממשכורת חודשית של אדם רוסי ממוצע. היא יוצרה באיטליה עבור סמנתה קמרון לאירוע ממלכתי עם נשיא ארה"ב לשעבר, ברק אובמה.

באותה תקופה צצו שמועות כי הסתתרה בבונקר תת-קרקעי בסיביר, יחד עם הנשיא והמעגל המשפחתי שלו, מיד לאחר החלה הפלישה. המאמנת יקטרינה סירוטינה שיתפה תמונות מהאירוע באינסטגרם, למרות שפרסומן נאסר על ידי הקרמלין. בתמונה אחת, קבאיבה צולמה עם המתעמלות, ובקמיצה הימנית שלה נראית טבעת שעוררה שמועות בצהובונים האוקראינים, על שהיא נישאה בחשאי. בתמונות אחרות, ידיה בכיסים. ספקולציות לגבי מערכת היחסים של קבאיבה ופוטין אינן חדשות שכן נטען גם שלבני הזוג יש ילדים משותפים.