מלחמת רוסיה-אוקראינהבחודשים האחרונים עלו תהיות רבות סביב היחסים בין ראש מיליציית "כוח וגנר", יבגני פריגוז'ין, לנשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, ועל כך שעבר חתול שחור בין השניים. בעקבות כך, נראה שגם הקרמלין החל לחשוש מהמתיחות ביחסים ומעלייה בכוחו הפוליטי של פריגוז'ין, ואף הורה למספר אנשי תקשורת במדינה להימנע מסיקורו, כך דווח היום (שני) בעיתון "הטלגרף" הבריטי.

מקורות המעורים בפרטים מסרו, כי האנליסט הרוסי סרגיי מרקוב, הידוע בתמיכתו בפוטין, קיבל הוראה ישירה לא לסקר כלל את כוח וגנר, לאור "המעשים הבלתי צופיים" של פריגוז'ין. בתוך כך, מרקוב אמר כי "הקרמלין חושש מפריגוז'ין, ואינו רוצה לקדם את הצלחותיו. ברור שהם לא רוצים לאפשר לו להיכנס לזירה הפוליטית, כי לא ניתן לחזות מה הוא עלול לעשות". כמו כן, ארגון "האזור האפור", המזוהה עם כוח וגנר, רמז על כך בחשבון הטלגרם הרשמי שלו, וציין כי בהחלט ישנה הנחייה כזו מהתקשורת, "להתעלם מפריגוז'ין, ולקדם יותר את הצלחות הצבא הרוסי".

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

קבוצת ''וגנר'' (צילום: REUTERS/Igor Russak)
קבוצת ''וגנר'' (צילום: REUTERS/Igor Russak)

פעיל זכויות אדם רוסי, ולדימיר אושקין, אמר כי "פריגו'ז'ין נפגש בשנה שעברה עם הגנרל סרגיי סורובקין, ועם מנהיג צ'צניה, רמזן קדירוב, על מנת לשכנע את פוטין לתת להם סמכויות נוספות בפעולות הצבאיות המתמשכות באוקראינה". עם זאת, אושקין סבור כי ניסיונם נשכל, לאחר ש"הגזימו" בביקורת הפומבית על הצבא הרוסי, ולאחר התערבות שירותי הביטחון הפדרליים במדינה.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים<<<

עוד אמר אושקין כי "פריגוז'ין השתמש בשיטות מלוכלכות, כמו העלבה פומבית של גנרלים, מה שפגע מאוד בסורובקין ועתידו הצבאי. במיוחד מאחר שהוא פוטר מאוחר יותר מתפקידו כמפקד הכוחות הרוסיים באוקראינה בחודש ינואר האחרון". בעקבות כך, פוטין מינה את ולרי גרסימוב להוביל את הצבא הרוסי באוקראינה. 

על פי גורמים המעורים בפרטים, ההנחיות מהקרלין נמסרו לאחר שכוח וגנר הכריז אמש כי כוחותיו השתלטו על העיירה קרסנה שבאוקראנה, הממוקמת מספר קילומטרים צפונית לבאחמוט. במשך יותר מחצי שנה, ניסו בכוח וגנר והצבא הרוסי לכבוש את באחמוט, עיר בעלת חשיבות אסטרטגית מוגבלת, אך זכתה לחשיבות סמלית, בשל כמות הקרבות סביבה.