המחאות נגד הרפורמה המשפטית שפרצו בישראל בשבועות האחרונים, גרמו לעניין רב בקרב כלי התקשורת בעולם. לצד מחאות שקטות, הוצגו בעולם גם תמונות פחות מחמיאות לישראל, כמו עימותים עם המשטרה, הרס ומדורות שהציתו המפגינים בכביש איילון. בעקבות כך, בבריטניה תהו, האם מסוכן להגיע לישראל?

בכתבה שעלתה בעיתון "האינפנדנט", נכתב כי "עשרות אלפי אנשים יצאו לרחובות ישראל במפגן כוח מאוחד במחאה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. מאז תחילת השנה, נערכו הפגנות שבועיות מתוך התנגדות לתוכניות השנויות במחלוקת במערכת המשפט. המפגינים קראו לבטל את הרפורמה ולראש הממשלה להתפטר. לאחר שנתניהו פיטר את שר הביטחון, המחאות הסלימו, כאשר 'ההסתדרות' פתחה בשביתה כללית, שהשפיעה גם על מערכת הבנקאות וגם על התחבורה".

המחאה נגד הרפורמה המשפטית מחוץ לכנסת (צילום:  אריק מרמור, פלאש 90)
המחאה נגד הרפורמה המשפטית מחוץ לכנסת (צילום: אריק מרמור, פלאש 90)

"ההפגנות הפוליטיות פרצו בכל רחבי ישראל, כולל בתל אביב וירושלים, ולהן יש פוטנציאל להסלים ולהפוך לאלימות. עליכם לבדוק בחדשות המקומיות לפני הנסיעה, על מנת לראות האם היו עימותים במקום, להיות עירוניים ולהימנע מכל התכנסות גדולה או הפגנה, וכן להימנע מאזורים שבהם התרחשו אירועים אלימיים ולפעול לפי הנחיות הרשויות המקומיות. אם אתם נמצאים במקום שבו נמשכת פעילות ביטחונית ישראלית, עליכם להישאר במקום מוגן עד שהמצב יהפוך לרגוע".

כמו כן, בעיתון הבריטי המליצו לקוראים במפורש להתרחק מכמה אזורים בארץ, ובהם חוות שבעא וכפר ע'ג'ר, הממוקמים בסמוך לגבול עם הלבנון. כמו כן, הקוראים הוזהרו מלהגיע לעיר ג'נין ובורקין בצפון יהודה ושומרון. במקביל, משרד החוץ הבריטי אינו הזהיר באופן מפורש מלהגיע למרכז תל אביב, אך ציין כי התרחש שם לאחרונה אירוע ירי. עוד נכתב כי "בישראל וביהודה ושומרון קיים סיכון גבוה לתקריות אלימות, לרבות דקירות, ירי, הצתות ויידוי אבנים לעבר בני אדם וכלי רכב".