נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, הודיע היום (שני) כי יתמודד בבחירות לנשיאות בסוף השנה הבאה. כנהוג בארצות הברית, ביידן בהיותו נשיא מכהן, יהיה נציג המפלגה הדמוקרטית ללא שיצטרך לנצח קודם לכן בבחירות פנימיות בתוך המפלגה. 

"הגיע הזמן לדור חדש": בת בריתו לשעבר של טראמפ הודיעה כי תתמודד נגדו
טראמפ השיק את הקמפיין לקראת בחירות 2024: "ביידן הורס את ארה"ב"

מי שצפויים להתמודד על ראשות המפלגה הרפובליקנית, הם שגרירת ארה"ב לשעבר באו"ם ניקי היילי והנשיא לשעבר דונאלד טראמפ. היילי הודיעה על התמודדותה לפני כחודשיים, ואמרה כי  "הגיע הזמן לדור חדש של מנהיגות".

ג'ו ביידן נגד בנימין נתניהו: "לא אזמין את נתניהו לבית הלבן בקרוב. ישראל לא יכולה להמשיך בדרך הזו". צילום: לפי סעיף 27 א'

טראמפ פתח את קמפיין הבחירות שלו בחודש ינואר האחרון. הוא הצהיר כי "ביידן העלה את ארה"ב לנתיב של הרס". לדבריו, "עלינו לסיים את שלטון הכנופיות כדי לשמור על כבודה של אמריקה". כמו כן, טען כי בתקופתו, "כלכלת ארה"ב הייתה בעלת הצמיחה המהירה יותר. בתקופתי, הייצור השתפר, בניגוד למה שמתרחש עכשיו תחת הנשיא". 

עוד הוסיף: "כדי שאמריקה תחזור להיות גדולה, אני מכריז הלילה על מועמדותי. עד לפני שנתיים היינו אומה גדולה ואנחנו נחזור להיות אומה גדולה. הקאמבק של אמריקה מתחיל עכשיו. תחת הנהגתנו היינו אומה מרהיבה, היינו חזקים וחופשיים. אנחנו עכשיו בנסיגה וכושלים".