24 ילדים אוקראינים שנלקחו אל רוסיה מאז תחילת המלחמה, הוחזרו לאחרונה לשטח אוקראינה, כך דווח היום (שני) ברשת CNN. אולכסנדר פרוקודין, ראש המינהל הצבאי האזורי של חרסון שנפגש עם הילדים לאחר חזרתם, האשים את הרוסים כי הם "ניסו להעביר את הילדים חינוך מחדש". 

ארה"ב חוששת: ההגנה האווירית של אוקראינה תקרוס - כך עלול להגיב פוטין
ההסכם הסודי של טראמפ ופוטין נחשף: כך רוסיה תכננה לכבוש שטחים מאוקראינה

"זו הייתה אחת ממשימות החילוץ הקשות ביותר. הרוסים חקרו את הילדים במשך 13 שעות, ובהמשך אילצו אותם להשתתף בתעמולה", טען והוסיף: "העיקר שעכשיו הילדים בבית עם משפחותיהם, מעזים לחיות ולשמוח שוב. אנו אסירי תודה למתנדבי קרן הצדקה 'להציל את אוקראינה', שעשו מאמצים מדהימים על מנת לחלץ את האוקראינים הקטנים מהשבי הרוסי. נחזיר הביתה את כל האוקראינים שנעצרו באופן בלתי חוקי על ידי רוסיה". 

רוסיה מודה: מתקפת הנגד של אוקראינה הצליחה להפתיע (רויטרס)

בחודש פברואר האחרון, דו"ח שפורסם ואף נתמך ע"י משרד החוץ האמריקאי, טען למעורבותה של מוסקבה ברשת נרחבת של מחנות שבהם ילדים עברו "חינוך פוליטי מחדש". לפחות 20,000 ילדים אוקראינים הוצאו בכוח מבתיהם מאז תחילת המלחמה, כך לטענת לשכת נשיא אוקראינה. לטענת הרוסים, הם מוציאים את הילדים משטח אוקראינה, על מנת "להביאם לשטח מבטחים". אך האוקראינים מתנגדים לטענה זו בתוקף, והבהירו כי אלפי מקרים מסוג זה כבר נמצאים תחת חקירה. 

סוגייה זו של חטיפת ילדים, עומדת בבסיס הטענות נגד רוסיה והנשיא פוטין, בבית הדין הפלילי הבינלאומי על פשעי מלחמה. 31 ילדים אוקראינים נוספים הוחזרו אל בתיהם בסוף השבוע האחרון.