עדכונים חיים

טראמפ: "חמאס לא היה פולש לישראל אם הייתי נשיא"; ביידן: "ערימה של שטויות"

השניים תקפורבות אחד את השני, כאשר בין הרגעים הבולטים נראה טראמפ טוען שביידן "הפך לפלסטיני חלש", הנשיא זעם על טראמפ: "אתה עבריין" | ביידן הופיע עם קול צרוד, במטה הבחירות טענו שמדובר בהצטננות

העימות בין ג'ו ביידן לדונלד טראמפ העימות בין ג'ו ביידן לדונלד טראמפ (צילום: REUTERS/Brian Snyder)
בר שפר
פוסט נעוץ נעוץ
העימות בין ג'ו ביידן לדונלד טראמפ צילום: REUTERS/Brian Snyder

ביידן VS טראמפ: העימות הנשיאותי הראשון יוצא לדרך

הנשיא ביידן והנשיא לשעבר טראמפ ערכו הלילה את העימות הטלוויזיוני הראשון שלהם לקמפיין הבחירות של 2024. נשיא ארה"ב הופיע עם קול צרוד, ומטה הקמפיין שלו אומר כי הנשיא המכהן מתמודד עם הצטננות בימים האחרונים. קולו צרוד אפילו יותר מהרגיל. כתבים רבים המסקרים את האירוע התלוננו שהם לא שומעים מה ביידן אומר.

דיווח: בעקבות הופעתו של ביידן, במפלגה הדמוקרטית שרויים ב"פאניקה"

בר שפר
העימות בין ג'ו ביידן לדונלד טראמפ צילום: REUTERS/Brian Snyder

טראמפ סירב להתחייב שיקבל את תוצאות הבחירות; ביידן: "אתה לא מסוגל להפסיד"

במהלך העימות טראמפ נשאל על קבלת תוצאות הבחירות וסירב להתחייב שיקבל את תוצאות הבחירות. "הייתי שמח לקבל אם הבחירות הוגנות וללא רמאויות". ביידן תקף: "אתה קוטר. עיררת לכל בתי המשפט. אף אחד לא תמך בטענות שלך. ואתה המשכת עם השקרים שלך. אתה לא מסוגל לעמוד בהפסד. אתה לא תקבל גם הפסד נוסף".

בר שפר
העימות בין ג'ו ביידן לדונלד טראמפ צילום: REUTERS/Brian Snyder

טראמפ תקף את ביידן על תפקודו: "עשיתי מבחנים קוגניטיביים והצטיינתי בהם"

לאחר מכן נשאל טראמפ על גיל המתמודדים. טראמפ: ״הרופאים אמרו שהם לא ראו אף פעם מישהו מצטיין בגילי. עשיתי שני מבחנים קוגניטיביים והצטיינתי בהם (הוא לא ציין אילו בדיקות הוא ביצע) זכיתי בשתי אליפויות. כדי לעשות זאת, אתה (ביידן) צריך להיות חכם מאוד״. המגישה לטרטמפ: אתה תהיה בן 82 בסוף הקדנציה. ביידן מתחמק מהשאלה הכי חשובה שהוצגה לו ועוקץ את טראמפ על גובהו ומשקלו.

בר שפר
העימות בין ג'ו ביידן לדונלד טראמפ צילום: REUTERS/Brian Snyder

ביידן על טראמפ: "לא עשה כלום למען הסביבה"

טראמפ קיבל הזדמנות לדון בתוכניותיו להילחם בשינויי האקלים, ובילה את רוב הזמן שהוקצב לו בשיחות על המצביעים ההיספניים והאפרו-אמריקאים. כשמנחי CNN נתנו לו הזדמנות שנייה, הוא אמר "אני רוצה מים נקיים ואוויר נקי לחלוטין. היה לנו את ה-H20".

ג'ו ביידן השיב: "המים הנקיים ביותר? הוא לא עשה כלום למען הסביבה". ביידן אז (בעקיפין) העלה את תפקיד ממשלו בחוק Inflation Reduction Act אשר מציעה השקעה של מיליארדי דולרים בטכנולוגיית אנרגיה נקייה.

בר שפר
העימות בין ג'ו ביידן לדונלד טראמפ צילום: REUTERS/Brian Snyder

ביידן לטראמפ: "עבריין״; האחרון מגיב: "הבן שלך העבריין"

טראמפ בהתייחסות לפלישה לקפיטול בשישה לינואר. התבקש להרגיע את הבוחרים בדאגה מחזרה על מתקפת הקפיטול ב-6 בינואר 2021, הציג שוב את ההסבר הרגיל שלו ואמר כי הוא אמר לתומכיו לצעוד "בדרכי שלום ופטריוטיות" לקפיטול.

ביידן וטראמפ תוקפים אחד את השני. ביידן קורא לטראמפ ״עבריין״, וטראמפ מגיב כי הבן שלו (האנטר ביידן) הוא העבריין ושביידן אולי ״יהפוך לעבריין מורשע כשיסיים את תפקידו״. טראמפ יודע שהדרך הטובה ביותר לפגוע בביידן היא לפגוע במשפחתו.

בר שפר
העימות בין ג'ו ביידן לדונלד טראמפ צילום: REUTERS/Brian Snyder

טראמפ תוקף את ביידן: "הפכת לפלסטיני חלש"

בנוגע למלחמה בעזה טראמפ אמר לביידן: ״ישראל היא זו שרוצה להמשיך במלחמה והם צריכים להמשיך במלחמה ולסיים את העבודה״. הוא אומר שחמאס היא זו שרוצה להמשיך, זה ההפך. הוא (ביידן) הפך לחלש, הוא הפך לפלסטיני". טראמפ אמר דברים דומים על צ׳אק שומר לפני כמה שבועות בראיון לפוקס ניוז.

ביידן (על מתווה ההצעה - חמאס לא שחרר חטופים וישראל ממשיכה במלחמה, איזה יתרון נוסף תנצל כדי להביא את שני הצדדים): ״ראשית, כל מי שבמועצת הביטחון, בכירים בישראל ונתניהו תמכו במתווה ההצעה. היחידים שרוצים להמשיך במלחמה הם חמאס. אנחנו התומכים הגדולים ביותר של ישראל, חמאס לא יכול להמשיך. הוא צריך להיות מנוטרל אבל צריך להיזהר באילו אמצעים משתמשים". 

בר שפר
העימות בין ג'ו ביידן לדונלד טראמפ צילום: REUTERS/Brian Snyder

טראמפ: "חמאס לא היה פולש לישראל אם הייתי נשיא. ייבשתי את איראן"; ביידן: "ערימה של שטויות"

התייחסות למלחמת רוסיה-אוקראינה. השאלה מופנית לטראמפ: ״ראשית, החיילים והווטרנים שלנו לא יכולים לסבול את הבחור הזה וזה מבוסס על כל פיסת מידע. אם היה לנו נשיא שפוטין היה מכבד הוא אף פעם לא היה פולש לאוקראינה. הוא לא עשה כלום כדי לעצור זאת, הוא היה כ״כ גרוע בנושא אפגניסטן, זה היה הרגע הכי מביך בהיסטוריה שלנו ופוטין ראה את זה הוא אמר ׳אתם יודעים מה? אני חושב שכן ניכנס. הנקודה היא - שהוא אף פעם לא היה פולש לאוקריאנה כמו שישראל אף פעם לא הייתה מותקפת על ידי חמאס. זה למה לא היה טרור בכלל תחת ממשלתי, כי לא היה כסף לטרור״.

ביידן נראה בהלם כשטראמפ טוען, ללא ראיות, לכך שביידן עודד את פוטין לתקוף את רוסיה. כשמגיע הזמן שלו לדבר, הוא פונה לקו מוכר: "מעולם לא שמעתי כל כך הרבה שטויות בכל חיי. פוטין הוא פושע מלחמה והוא הבהיר שהוא רוצה להקים מחדש את ברית המועצות, הוא לא רוצה חלק הוא רוצה את כל אוקראינה. מה אתם חושבים שיקרה למדינות השכנות? מה אתם חושבים שיקרה למדינות נאט"ו. אנחנו התומכים הגדולים ביותר של ישראל, חמאס לא יכול להמשיך. הוא צריך להיות מנוטרל אבל צריך להיזהר באילו אמצעים משתמשים״.

בר שפר
העימות בין ג'ו ביידן לדונלד טראמפ צילום: REUTERS/Brian Snyder

ביידן תוקף את טראמפ בנושא ההפלות: "מה שעשית היה דבר נורא"

השאלה מופנית לטראמפ - האם הוא לוקח אחריות על הפיכת תקדים רו נגד וויד, כנשיא האם תחסום את גלולות ההפלות? טראמפ אומר ״לא. לא אחסום גישה אליהן״. לאחר מכן תוקף ביידן: "זה היה דבר נורא, מה שעשית", אמר והטיל את האשמה על טראמפ בהפיכת התקדים ״רו נגד ווייד״.

טראמפ אמר כי הוא תומך באישורים חריגים לאיסור על הפלות בגין אונס, גילוי עריות וחיי האם, ומציע כי אי-קיום יחסי מין הוא בלתי נסבל מבחינה פוליטית. "יש אנשים שלא, לכו אחרי הלב שלכם, אבל אתם חייבים להיבחר גם", אמר. טראמפ נמנע מזה זמן רב מלהביע עמדה ברורה בנוגע ל-Mifepristone, גלולת הפלות נפוצה, למרות שהבטיח לחשוף כיצד הממשל שלו עשוי לגשת אליה. אבל רק עכשיו, הוא הביע תמיכה בהחלטת בית המשפט העליון ששמרה על הגישה אליו. במשך מספר דקות ביידן סטה מנושא ההפלות, אישיו שצוותו מעוניין שידבר עליו, לנושא ההגירה (הנושא הבא בשאלות המנחים).

בר שפר
העימות בין ג'ו ביידן לדונלד טראמפ צילום: REUTERS/Brian Snyder

מתחילים בכלכלה: ביידן מדגיש את ההישגים, טראמפ טוען: "הייתה לנו הכלכלה הטובה ביותר"

שאלה ראשונה על כלכלה ואינפלציה: מה ביידן אומר לבוחרים שמרגישים שהם נמצאים במצב גרוע יותר תחת ממשלו מאשר תחת ממשל טראמפ. ביידן: "שתגובתו הראשונה לשאלה על אינפלציה היא עד כמה טראמפ היה נורא כנשיא". ביידן מדגיש את ההישגים הכלכליים של נשיאותו, אבל הוא אומר ש"יש עוד מה לעשות". 

טראמפ: ״הייתה לנו את הכלכלה הטובה ביותר. אנשים אחרים נדהמו מזה. מה שאף פעם לא קיבלנו עליו את הקרדיט והיינו צריכים זה הטיפול בקורונה. העבודות היחידות שהוא יצר [ביידן] הם עבודות למהגרים לא חוקיים״. ביידן: ״הכלכלה הכי טובה בעולם. לדעתי הוא היחיד שחושב ככה".

בר שפר
העימות בין ג'ו ביידן לדונלד טראמפ צילום: REUTERS/Brian Snyder

העימות החל: לא הייתה לחיצת ידיים בין ביידן וטראמפ

בר שפר
מלניה טראמפ צילום: רויטרס

לא תהיה בעימות: איפה מלניה טראמפ?

מלניה טראמפ תשבור מסורת ארוכת שנים בכך שלא תנכח בעימות הנוכחי לנשיאות הלילה. אשת הנשיא לשעבר לא הצטרפה אליו בטיסתו לאטלנטה והיא גם לא תמתין עם צוותו של טראמפ בחדר הכתבים (spin room), כך עולה מדיווח של CNN. עם זאת, נציין כי מלניה טראמפ כן הגיעה לעימותים בהם השתתף דונלד בעבר. מלניה דילגה על רוב האירועים מאז שטראמפ הכריז על התמודדותו לנשיאות, כולל נאומים שנשא במאר-א-לאגו.

בר שפר
טראמפ ביידן צילום: REUTERS/Brian Snyder

הגישות וההכנות של טראמפ וביידן לקראת העימות

טראמפ וביידן נקטו גישות שונות מאוד בהכנות לקראת העימות הלילה. הנשיא ביידן השתופף בקמפ דייוויד במשך כשבוע, שם ניהל דיונים מדומים עם עורך הדין שלו, בוב באואר, שגילם את טראמפ. וטראמפ, שממעט להתכונן לאירועים בסגנון זה. פחות מחמישה חודשים ליום הבחירות שיתקיים ב- 5 לנובמבר, קמפיין ביידן מכיר בכך שעדיין יש לו בעיה עיקשת לתקן: יותר מדי אמריקאים עדיין נמצאים מחוץ למעגל החדשות הפוליטי. לקראת הדיון ההיסטורי הערב, יועציו של הנשיא הכירו בכך שמצביעים רבים - כולל מצביעים במדינות המפתח - אינם עוקבים אחר ההתפתחויות הפוליטיות האחרונות.

צוות הקמפיין של ביידן מודע שתפיסתם של מצביעים אלו מתעצבת על ידי קליפים קצרים באורך של 10, 20 או 30 שניות שמופצים לרוב בטיקטוק ובפלטפורמות נוספות ברשתות החברתיות. רבים מאותם קטעים מציגים את הנשיא באור לא מחמיא "הלילה הוא ההזדמנות היחידה הטובה ביותר של הקמפיין עד כה," אמר היועץ לכלי תקשורת אמריקאים, "לנפץ את הנרטיב הזה, במיוחד עם מצביעים שמעולם לא צפו בנאום או באירוע מלא של הנשיא״.

בר שפר
ג'ו ביידן צילום: רויטרס

חדשות טובות לביידן: גיוס הכספים שובר שיאים

קמפיין ביידן הודיע כי גיוס הכספים לטובת הנשיא המכהן שברו את שיא התרומות מתחילת קמפיין הבחירות הנוכחי. נקודת השיא הגיעה בין השעות 18 ל-19 בערב שעון החוף המזרחי בארה"ב.

בר שפר
קפיטול צילום: באדיבות הוט

בחזרה לינואר 2021: אירועי הפריצה על הקפיטול על הפרק

הנשיא ביידן צפוי להיות הדמוקרט הראשון שיתעמת עם טראמפ בנוגע לתפקידו באירועי הפריצה לקפיטול ב- 6 לינואר. זו אינה הפעם הראשונה שטראמפ מתמודד עם שאלות בנושא אך הנשיא לשעבר מעולם לא נאלץ לעמוד מול יריב פוליטי פנים מול פנים. בהתחשב בכך ש-6 בינואר ומאמציו של טראמפ לבטל את הבחירות של 2020 נמצאים במרכז המסרים של ביידן, סביר להניח שהנשיא יעלה את הנושא מוקדם ולעתים קרובות.

בר שפר
ביידן וטראמפ צילום: רויטרס,REUTERS/Carlos Barria

הנושאים שיכריעו: ארבעת הנקודות להן צריך לשים לב במהלך העימות

כלכלה: למרות שכלכלת ארה"ב חוותה עלייה קלה באינפלציה, אחוז האבטלה ממשיך לרדת. ביידן טווה תוכנית להעלות את המסים על תאגידים גדולים ולהחזיר את זיכוי מס הילדים שפג תוקפו בשנת 2022. טראמפ הבטיח להמשיך את תוכנית קיצוצי המס שלו, שאמורים לפוג בשנה הבאה. הוא גם דן בהפחתת שיעור מס החברות מ-21% הנוכחיים. (שעמד על 35% לפני הצעת חוק המס שלו בשנת 2017). גם ביידן וגם טראמפ תומכים במכסים על יבוא מסין, אם כי הנשיא לשעבר העלה את המכסים בצורה הרבה יותר אגרסיבית.

גישתו של ביידן הייתה ממוקדת יותר, והתמקדה בתעשיות ספציפיות. מוקדם יותר השנה, ביידן הגביר את המכסים על מוצרים כמו פלדה סינית, כלי רכב חשמליים וסוללות. לטראמפ יש גישה רחבה יותר והציע רעיונות כמו הטלת מכסים חדשים בגובה 60% על כל היבוא הסיני ומס של 10% על כל היבוא. ככלל. טראמפ אף הציע להשתמש בהכנסות ממכס כדי להחליף את מס ההכנסה – למרות שמומחים רואים את הרעיון כבלתי מתקבל על הדעת. בתחילת השבוע, קבוצה של 16 כלכלנים זוכי פרס נובל הזהירו לאחרונה שהמדיניות הכלכלית של טראמפ תצית מחדש את האינפלציה.

בר שפר
ג'ו ביידן צילום: רויטרס

התנגהגותו של ביידן בעימות תיבחן "תחת מיקרוסקופ"

בארה"ב דווח כי חרף גילם המבוגר של הנשיא ביידן ושל הנשיא לשעבר טראמפ, מצביעים אומרים שהם מודאגים יותר לגבי גילו של ביידן, 81, מאשר לגבי גילו של טראמפ, 78. התנהגותו של ביידן צפויה להיבחן הלילה "תחת מיקרוסקופ" אם יבצע טעויות כלשהן או ייראה מבולבל או עייף מאשר טראמפ.

בר שפר
קמלה האריס צילום: רויטרס

עימות יתקיים גם בין סגני הנשיא?

קמפיין טראמפ הסכים להזמנה מטעם הערוץ האמריקאי Fox News לעימות סגני נשיאים. טראמפ טרם הכריז על שותפו למירוץ אך קמפיין הנשיא לשעבר דחק בסגנית הנשיא, קמלה האריס להיעתר להזמנה ולמעשה, האריס כבר הסכימה לעימות כזה - ברשת מתחרה.

פוקס ניוז מסרו בהצהרה כי היא הציעו לארח עימות סגני הנשיאים ב-23 ביולי, 13 באוגוסט או יום לאחר שתי הוועידות הרפובליקאית והדמוקרטית. הפוסט של טראמפ ברשת החברתית שלו הגיע לאחר שהאריס קיבל הזמנה אחרת מ-CBS News.

בר שפר
דונלד טראמפ צילום: רויטרס

מי יהיה הסגן של טראמפ? אלו האפשרויות שנותרו

מספר מועמדים מובילים להיבחר כסגנו של טראמפ יצטרפו לצוותו בחדר הכתבים (spin room) אחרי העימות הערב: מושל דקוטה הצפונית דאג ברגום; הסנאטור רפובליקאי מפלורידה מרקו רוביו; וחבר הסנאט הרפובליקאי מטעם אוהיו ג׳יי די ואנס. חדשות NBC דיווחו כי טראמפ מתמקד כעת בברגום, ואנס ורוביו כשותפים פוטנציאליים לריצה משותפת.

בעימות ינכחו גם יועציו הבכירים לקמפיין, כריס לאסיוויטה וסוזי ווילס, כמו גם סטיבן מילר, שהיה יועצו בבית הלבן ונחשב לאחד ממקורביו. cnn דיווחו כי נכון לעכשיו, לא הופיע אף אחד מבני משפחתו של טראמפ לתמוך בו בעימות.

בר שפר
ג'ו ביידן ודונלד טראמפ צילום: רויטרס

כהונה סוערת מול פקטור הגיל: כך ביידן וטראמפ מתכוננים לעימות

בזמן שטראמפ וביידן מתכוננים לחלוק מרחב בפעם הראשונה מזה ארבע שנים, לשניהם אותה המטרה: להשיג יתרון על המועמד השני. טראמפ מתכונן לתקוף את גילו וכשירותו המנטלית של ביידן במאמץ לגרום לנשיא המכהן להיראות חלש ושברירי; ביידן, מצידו, מתכנן להזכיר לצופים את כהונתו הסוערת של טראמפ.

הנשיא לשעבר יתמקד בכלכלה וינסה למנף את שיעורי האינפלציה הגבוהים שמאפיינים את כהונת ביידן, כמו כן, צפוי להזכיר גם את המצב העולמי המעורער (המלחמה ברצועת עזה ומלחמת רוסיה באוקראינה). ביידן העביר את השבוע בקמפ דייוויד, שם ראש סגל הבית הלבן לשעבר, רון קליין, הוביל את ההכנות לדיון. קליין ועוזרים אחרים של ביידן עובדים על שאלות אפשריות ועל דיונים מדומים. טראמפ, מצדו, המעיט בערכו של עבודת ההכנה שלו, אך דיבר בשבועות האחרונים על מדיניות עם עוזרים ועם סנאטורים רפובליקאים.

בר שפר
ג'ו וג'יל ביידן צילום: צילום מסך טוויטר

ג'יל ביידן: "ג'ו מוכן ומזומן, הוא דיבייטר מצוין"

הגברת הראשונה ג'יל ביידן אמרה לקבוצת תורמים בכירים טרם העימות כי הנשיא ביידן "מוכן ומזומן״ לאירוע שיתרחש עוד שעות מספר ב-CNN. "אנחנו כמעט שם. אני יודעת שג'ו מוכן לכך. הוא מוכן. הוא בטוח בעצמו. כולכם ראיתם אותו מתעמת. אתם יודעים איזה דיבייטר מצויין הוא״.

בר שפר
דונלדט טראמפ חוגג את הניצחון בפריימריז בניו המפשייר צילום: רויטרס

"טראמפ יפגין נוכחות": האסטרטגיה של הנשיא לשעבר בעימות

ביירון דונלדס, אחד המועמדים הפוטנציאליים להיבחר כסגנו של טראמפ, אמר הלילה כי הנשיא לשעבר הולך להיות "ישיר" ו"יפגין נוכחות". "כשיגיע הזמן שבו הוא יצטרך לתקוף בחזרה, הוא הולך לתקוף בחזרה", אמר דונלדס ל-CNN. הנציג הרפובליקני אמר כי טראמפ "ידגים את ההתנהגות המנהיגותית הזו לבוחרים ויספר לאמריקאים מה המשמעות של האג׳נדה שלו כלפיהם״.

עוד אמר בראיון כי טראמפ ידגים כיצד מדיניות ממשל ביידן עומדת בניגוד למה שהנשיא לשעבר היה עושה בכהונה שנייה. בניסיון להקדים את המתקפות הצפויות של ג'ו ביידן נגד טראמפ, אמר דונלדס כי הנשיא המכהן יהיה זה שיעלה את הצרות המשפטיות של טראמפ ואת המתקפה על הקפיטול ב- 6 לינואר "כי אין לו שום דבר אחר לדבר עליו".

בר שפר
ג'ו ביידן צילום: רויטרס

אסטרטגים דמוקרטיים טוענים: זוהי האסטגיה של ביידן הלילה

לפי אסטרטגים דמוקרטיים הנשיא ביידן צפוי לנווט שיחות רבות בעימות הלילה למה שהם מכנים ״הלחם והחמאה״ שלו (נקודות הפורטה של ביידן), רוב הנושאים קשורים להגנה על זכויות האמריקאית כמו נגישות לקלפיות ההצבעה, זכויות בריאות ורבייה ושמירה על הדמוקרטיה. סקרים מראים כי רוב גדול של אמריקאים תומכים בזכויות להפלות וכי הפסקת האיום על הדמוקרטיה היא נושא מרכזי עבור אמריקאים משני צדי המפה הפוליטית.

בר שפר
קמלה האריס צילום: רויטרס

דיווח: לאחר העימות - האריס מתכננת להצטרף לקמפיין בשידור חי

בארה"ב דווח כי לאחר העימות הנשיאותי הלילה, סגנית הנשיא האריס מתכננת להצטרף לקמפיין בשידור חי כדי לשאת דברים, כך על פי גורם בקמפיין שדיבר בעילום שם כדי לדון בתוכניות הקרובות. ביום שישי (שעון ארה״ב), האריס תיסע ללאס וגאס לאירוע קמפיין עם מצביעים לטיניים, ליוטה לגיוס כספים, וללוס אנג'לס לאירוע פוליטי.

בר שפר

התקבלו בקריאות כפים סוערות: ביידן וטאמפ הגיעו לאטנלטה

הנשיא ביידן התקבל הלילה בקבלת פנים חמה ומלבבת במיוחד בקריאות ״ארבע שנים נוספות״ בעת שהגיע לאולפני CNN באטלנטה. מנגד, בעת יציאתו של טראמפ מהמטוס הוא התקבל בקול מחיאות כפיים רמות ונראה אומר ״תודה רבה לכולם״. הנשיא לשעבר נראה במצב רוח מרומם במיוחד.

דונלד טראמפ נוחת באטלנטה טרם העימות (צילום :רויטרס)
בר שפר
ביידן וטראמפ צילום: רויטרס

פורסמו העמדות הצפויות של ביידן וטראמפ בנוגע למדיניות החוץ

דיווחים בכלי תקשורת אמריקאים על העמדות שצפויים שני המועמדים להציג בכל הנוגע למדיניות החוץ שלהם. הנשיא המכהן ג׳ו ביידן והנשיא לשעבר דונאלד טראמפ הביעו דעות מאוד שונות באשר לתפקידה של ארה״ב בזירה הבינלאומית. ביידן התמקד בחיזוק הבריתות עם מדינות אירופה בפרט וטראמפ הטיף במהלך כהונתו למדיניות בדלנית יותר. ביידן אמר כי הוא ימשיך לתקן את מערכות היחסים שנכשלו תחת ממשלו של טראמפ - ויקיים את ההתחייבויות האמריקניות לנאט"ו ולאוקראינה.

טראמפ אמר כי הוא יעודד את רוסיה לעשות "מה שהם רוצים" למדינות החברות בנאט"ו שלא עומדות בהתחייבויות מימון מסוימות. בכמה מפעולותיו הראשונות כנשיא, ביידן פעל להחזרת ארצות הברית לנוכחות שהתקיימה על במת העולם לפני שטראמפ הפך לנשיא. כנשיא, טראמפ השמיץ בריתות כמו נאט"ו ומשך את ארצות הברית מהסכמים בינלאומיים מכריעים, כולל הסכם הגרעין עם איראן והסכמי האקלים בפריז.

בר שפר
ג'יל ביידן צילום: רויטרס

ג'יל ביידן ואחיינתו של טראמפ יהיו מאחורי הקלעים

אחייניתו של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, מרי טראמפ, תחכה בחדר התדרוכים לעיתונאים (spin room) והגברת הראשונה, ג'יל ביידן, תצפה בעימות הלילה מהאולפן, כך נמסר מצוות הקמפיין של ביידן.

בר שפר
דונלד טראמפ צילום: רויטרס

טרם הגעתו: טראמפ פרסם כמה מהנקודות שיעלה במהלך העימות

נראה כי דונלד טראמפ פרסם כמה מנקודות שיעלה במהלך העימות הנשיאות הדיבור ברשת החברתית truth. במה שנראה כמו צילום מסך של מסמך של ראש הסוכנות להגנת הסביבה לשעבר שלו, אנדרו ווילר, טראמפ מומלץ לנדור להפחית את פליטת הפחמן ולציין כי הנשיא ביידן הצטרף מחדש להסכם האקלים בפריז, למקרה שתישאל שאלת האקלים במהלך הדיון. "תודה, אני מניח", כתב דובר הקמפיין של ביידן על X בתגובה לנקודות השיחה שפרסם טראמפ.

בר שפר