טהרן נגד וושינגטון: דובר משרד החוץ האיראני, נאסר קאנאני, תקף הבוקר (שני) את הבית הלבן, ואמר כי ארה"ב צריכה להפסיק להטיל על איראן אחריות למתקפת חמאס ב-7 באוקטובר. "הפסיקו עם זה מיד", אמר כנעני במסיבת עיתונאים. 

זוהי טעותם הגדולה של האמריקאים והאירופאים ביחס לאיראן

לגבי ההתפתחויות ברצועת עזה, אמר קאנאני כי "24 יום עברו מאז תחילת המתקפות האכזריות של המשטר הציוני. ההתקפות האלה חצו את כל הקווים האדומים והפרו את עקרונות והתקנות של הסדר הבינלאומי. הפשעים בפלסטין הם מות המוסר והערכים אנושיים". 

בתוך כך, ראש המטה הכללי של הכוחות המזוינים באיראן, גנרל מוחמד באגרי, אמר במהלך נאום שנשא בוועידת ההגנה הלאומית כי "האירועים האחרונים הראו שפלסטין היא הנושא החשוב ביותר בעולם". לדבריו, "האומה הפלסטינית איבדה את אדמתה לפני 75 שנה במתקפת טרור של אויביה, ונלחמת כבר שבעה עשורים". 

מוחמד באגרי (צילום: Iranian Army/WANA (West Asia News Agency)/Handout via REUTERS)
מוחמד באגרי (צילום: Iranian Army/WANA (West Asia News Agency)/Handout via REUTERS)

"ההפצצה האווירית של הציונים היא פעולה חסרת ערך צבאי, זאת בניגוד למבצע של הלוחמים הפלסטינים, שהיה מלא בעוצמה והראה את עומק יכולותיהם המודיעיניות והמבצעיות", הוסיף באגרי.

באגרי התייחס גם לפשיטות הקרקעיות שערך צה"ל בשטח הרצועה, ואמר כי "הלוחמים הפלסטינים מוכנים למתקפה קרקעית ישראלית. פלסטין החליטה לקום ולקחת את זכויותיה במקום לצפות במוות הדרגתי".