ניפוץ הדלתות, זריקת גז המדמיע והחזיזים באוויר ושבירת שערי המתכת באוניברסיטת UCLA בלוס אנג'לס השבוע הביאה את המחאות וההפגנות הפרו פלסטיניות ליציאה מכלל שליטה. לאחר השעיה בת מספר לא מבוטל של סטודנטים מהאוניברסיטאות, יש מי שמציע להם מפלט: החות'ים.

"אני מפציר בך לעצור": המהלך של נתניהו שהביא את סמוטריץ' לקצה
רוב הציבור: עסקת חטופים חשובה יותר מכניסה לרפיח | סקר מעריב

עימותים אלימים בין מפגינים פרו-פלסטינים לפרו-ישראלים ב-UCLA (צילום: REUTERS/David Swanson)
עימותים אלימים בין מפגינים פרו-פלסטינים לפרו-ישראלים ב-UCLA (צילום: REUTERS/David Swanson)

"אנחנו מברכים ברצינות את הסטודנטים שהושעו מאוניברסיטאות בארה"ב בגלל תמיכה בפלסטינים", אמר גורם רשמי באוניברסיטת צנעא המנוהלת על ידי החות'ים, לסוכנות הידיעות "רויטרס". "אנחנו נלחמים את הקרב הזה עם פלסטין בכל דרך שאנחנו יכולים", הוסיף.

תיעוד מתוך תרגיל הפלישה של החות'ים אל ישראל (צילום: רשתות ערביות)
תיעוד מתוך תרגיל הפלישה של החות'ים אל ישראל (צילום: רשתות ערביות)

לצד זאת, אוניברסיטת צנעא פרסמה הודעה ברשתות החברתיות ובה אייקון של מחיאת כפיים בתגובה לעמדה ה"הומניטארית" של הסטודנטים בארצות הברית, לאחר שקראו לאוניברסיטאות לבטל כל קשר ומחויבות עם חברות התומכות בממשלת ישראל, והוסיפה שהם יכולים להמשיך את לימודיהם בתימן.

אמנם הזמנתם של החות'ים פונה אל קהל הסטודנטים, אך מדיווחים שונים עולה דווקא כי ארגונים מקצועיים עומדים מאחורי ההפגנות ומרבית מן המפגינים הם אורחים ובאים מן החוץ. היוזמה התימנית ראויה לאזכור ולתשומת לב מיוחדת וזאת הן בשל החזרת המיליציה החות'ית לרשימת קבוצות הטרור ע"י ארה"ב ובריטניה השנה, והן בשל התקפותיהם החוזרות ונשנות בים האדום וניסיונות פגיעתם בכלכלות העולמיות. 

בראיון טלוויזיוני ששודר מוקדם יותר איים דובר המיליציה החות'ית, יחיא סריה כי אם ישראל תפתח במבצע צבאי ברפיח, החות'ים יטילו סנקציות מקיפות על כל הספינות הקשורות לנמלי ישראל. זאת בנוסף למוכנותם להיערך להסלמה רחבה יותר עד תום המלחמה ולהסרת המצור על רצועת עזה.