האפיפיור פרנציסקוס מסר לאחרונה הצהרת התנצלות לאור הדיווחים שפורסמו, לפיהם השתמש בלשון גנאי קיצונית כלפי הומוסקסואלים. "האפיפיור לא התכוון לפגוע באף אחד והתנצל בפני אלה שנפגעו בשימוש במילה 'פרושיאג'ין'", נמסר בהצהרה. אותה מילה תורגמה כהשמצה פוגענית ביותר, ונאמרה על ידי האפיפיור במהלך וועידת הבישופים האיטלקית, בהקשר לנושא הדיון שאסר על גברים הומוסקסואלים להתמודד לכהונה אפיפיורית.

עסקת החטופים: בחמאס בטוחים - נתניהו עושה לנו תרגיל במו"מ
חיזבאללה מבין את המסר: הטיסה החריגה לארה"ב והקומנדו שיעלה לצפון

על אף היות וקיום הוועידה באופן פרטי, הספיקה המילה המגונה להגיע לצהובונים ולסוכנויות החדשות האיטלקיים ולעורר הלם, לאור דיבוריו הפומביים של האפיפיור שהתבטאו בכבוד ובזהירות כלפי הומוסקסואלים.

מנהל הכס הקדוש, הגוף המנהלי של הכנסייה הקתולית, מתאו ברוני, אמר: "כפי שהאפיפיור הצהיר יום מפעם אחת, בכנסייה יש מקום לכולם. אף אחד אינו מיותר או חסר תועלת. יש מקום לכולם, בדיוק כמו לנו". דברים אלו נאמרו לפני תגובתו הנ''ל: "מי אני שאפשוט את האפיפיור כשנשאל על הומוסקסואלים?".

לאחרונה הספיק האפיפיור לעורר זעזוע גם בקרב הקתולים כשדיבר תכופות על הומוסקסואלים הרצויים בכנסייה, ובאומרו שכמרים צריכים להיות מסוגלים לברך זוגות חד-מיניים בנסיבות מסוימות. מגניו של האפיפיור טענו כי לעיתים הוא עושה טעויות בשפה האיטלקית ולא מעריך את מידת ההשפעה שמילותיו יכולות לעורר, זאת על אף שגדל בבית דובר איטלקית בארגנטינה.

מריאן דאדי-בורק, ראש ארגון הזכויות הקתוליות של להט"ב, כינתה את הערותיו של האפיפיור "מזעזעות ופוגעות", במיוחד לכמרים הומוסקסואלים ששירתו את "אנשי אלוהים בטוב ובנאמנות". "למרבה הצער, גם אם ההערה שלו נועדה להיות בדיחה, היא חושפת את עומר ההטיה נגד הומואים והאפליה המוסדית שעדיין קיימים בכנסייה שלנו", אמרה לסוכנות הידיעות "רויטרס".