ברקע ההזמנה שקיבל ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לנאום בפני הקונגרס והסנאט, הסנאטור היהודי מטעם המפלגה הדמוקרטית, ברני סנדרס, כינה אתמול (שבת) את נתניהו "פושע מלחמה" וקרא לבטל את הזמנתו.

יועצו המדיני של נתניהו: "ביידן נשא נאום פוליטי, ישראל הסכימה למתווה"
תחת אבטחה חריגה בממדיה: "מצעד ישראל" המסורתי יתקיים במנהטן

סנדרס הדגיש כי לישראל "הייתה הזכות להגן על עצמה מפני מתקפת הטרור הנוראית של חמאס ב-7 באוקטובר, אבל לא הייתה, ואין לה, הזכות לצאת למלחמה נגד העם הפלסטיני כולו".

הוא הוסיף, "לישראל אין זכות להרוג יותר מ-34,000 אזרחים. אין לה את הזכות לייתם 19,000 ילדים. אין לה את הזכות להשמיד את מערכת הבריאות בעזה, להפיל 26 בתי חולים משירות ולהרוג יותר מ-400 עובדי שירותי בריאות".

פעילות הכוחות בבית החולים שיפא (צילום: דובר צה''ל)
פעילות הכוחות בבית החולים שיפא (צילום: דובר צה''ל)

 
בנוגע לסיוע ההומניטרי ציין סנדרס כי "אין לישראל את הזכות לחסום סיוע הומניטרי מכניסה לתושבי עזה הנואשים, וליצור תנאים לרעב. זוהי הפרה ברורה של החוק האמריקאי והבינלאומי".

עוד כתב כי בקשת בית הדין הפלילי בהאג לפיה יוגשו צווי מעצר נגד נתניהו וסינוואר היא מוצדקת. "שני האנשים הללו עוסקים בהפרות ברורות ומקוממות של החוק הבינלאומי", סיכם.

יחיא סנוואר ובנימין נתניהו (צילום: רויטרס,Dana Kopel/POOL***POOL PICTURE)
יחיא סנוואר ובנימין נתניהו (צילום: רויטרס,Dana Kopel/POOL***POOL PICTURE)

כזכור, בלשכת ראש הממשלה אישרו כי בסוף השבוע קיבל ראש הממשלה נתניהו הזמנה לנאום בפני שני בתי הקונגרס. ראש הממשלה יהיה מנהיג המדינה הראשון בעולם שינאם בפעם הרביעית בפני שני בתי הנבחרים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אני נרגש מהזכות לייצג את ישראל בפני שני בתי הקונגרס ולהציג את האמת על המלחמה הצודקת שלנו נגד מבקשי נפשנו בפני נציגי העם האמריקאי והעולם כולו".