בעלות הברית בנאט"ו יחשפו שבוע הבא במסגרת ועידת פסגה בוושינגטון את תוכנית "גשר לחברות" של אוקראינה בארגון ויכריזו על צעדים לחיזוק ההגנה האווירית של קייב במלחמתה מול רוסיה, כך אמר גורם אמריקאי רשמי בכיר אמש (שישי).

דרך אוקראינה ישר לאירופה: ישראל מגבשת קואליציה נגד איראן | פרסום ראשון

"בנות הברית יאשרו שהעתיד של אוקראינה הוא בנאט"ו ויציגו תוכניות חדשות ומשמעותיות לגבי האופן שבו אנחנו מגדילים את התמיכה הפוליטית והפיננסית של נאט"ו באוקראינה. זה חלק מהגשר של אוקראינה לנאט"ו", אמר הפקיד לכתבים.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן יארח את מנהיגי 32 חברות נאט"ו החל מיום שלישי בוושינגטון, הוא צפוי לקיים מסיבת עיתונאים במהלך הוועידה. נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי, שפעל ללא הצלחה לצירוף מדינתו לנאט"ו במהלך הוועידה בווילנה בקיץ שעבר, אמר שזו של השנה צריכה לפתור את הנושא. הוא צפוי לקחת חלק בוועידה.

אותו הגורם האמריקאי תיאר את תוכנית "הגשר לחברות" כמשמעותית למדי, שתכלול תיאום אימונים, לוגיסטיקה ופיתוח כוח לחימה: "זהו מאמץ רציני מאוד להביא את אוקראינה למצב שבו היא תהיה מוכנה לקחת את תפקידה ולקבל אחריות בתוך הברית יום אחד". הוא הוסיף כי ארה"ב וכמה חברות בנאט"ו יכריזו על צעדים חדשים לחיזוק ההגנה האווירית והיכולות הצבאיות של אוקראינה.