הוריקן בריל היה סערה מדרגה 1 כאשר פגע ביבשה מעט לפני השעה 04:00 בבוקר לפי השעון המקומי, משמעות הדבר היא כי נשבו בו רוחות מתמשכות במהירות של לפחות 119 קילומטרים לשעה. הסערה נחתה במטגורדה, טקסס, עיר השוכנת בין גלווסטון לקורפוס כריסטי. צפוי כי הסערה תביא עמה כמות גשם מספקת לגרימת הצפות משמעותיות באזור יוסטון ומעבר לו.

אזהרת הצפות הוצאה לרצועה נרחבת בארצות הברית המשתרעת צפונה מטקסס ועד אילינוי. גורמים רשמיים בטקסס הכריזו על מצב חירום ב-121 מחוזות והעמידו בכוננות את המשמר הלאומי, צוותי חילוץ והצלה וכוחות חירום נוספים. פקידים בטקסס הזהירו כי לא מספיק אנשים מתפנים לקראת הסערה שזרעה הרס קטלני בדרכה על פני האיים הקריביים, גובה לפחות 11 קורבנות בנפש, בטרם חצתה את מפרץ מקסיקו.

הרוצח הישראלי שהתעקש שהוא חתול – מת בכלא בארגנטינה
דרך ישראל: חמאס ממשיך להתעשר ובגדול בזכות מוצר אחד

הנזק שנגרם כתוצאה מהוריקן בריל בג'מייקה (צילום: רויטרס)
הנזק שנגרם כתוצאה מהוריקן בריל בג'מייקה (צילום: רויטרס)

חוקרים גילו כי שינויי האקלים הגבירו את תדירות ההוריקנים העוצמתיים. כמו כן, הם גורמים להוריקנים להתעצם במהירות רבה יותר ולייצר יותר גשם עם גאות סערה גבוהה יותר. ההסלמה המהירה של בריל להוריקן רב עוצמה מהווה סימן מדאיג לשארית עונת ההוריקנים.

מומחים מזהירים כי התחזקותו המהירה של בריל מדגישה את הצורך הדחוף בהיערכות מוגברת ובנקיטת אמצעי זהירות נרחבים באזורים החשופים לסופות טרופיות. רשויות החירום קוראות לתושבים להישמע להוראות הפינוי ולנקוט בכל האמצעים הדרושים להגנה על חייהם ורכושם. בעוד שהסערה ממשיכה להתקדם פנימה, צוותי החירום נערכים למבצעי חילוץ והצלה נרחבים, תוך שהם מדגישים את חשיבות שיתוף הפעולה הציבורי בשעת משבר זו.