יממה לאחר ניצחון השמאל בבחירות לפרלמנט הצרפתי, הממשל באליזה מגנה את ישראל. בהודעה שפרסם היום (שני) הממשל הצרפתי, הודגשה מדיניות ישראל בנוגע ליהודה ושומרון, ונטען: "הופקעו למעלה מ-23 אלף דונם אדמה, היקפים חסרי תקדים מאז הסכמי אוסלו".

"צרפת מגנה בחריפות את ההחלטות הישראליות האחרונות בנושא ההתנחלויות בשטחים הפלסטיניים הכבושים, ובפרט את ההכרה הרשמית של ישראל בחמש התנחלויות חדשות, את אישור התוכניות לבניית למעלה מ-5,000 יחידות דיור נוספות במספר התנחלויות בגדה המערבית, ואת הפקעת 12,000 דונם בבקעת הירדן על ידי הממשלה הישראלית", נכתב בהצהרה.

הבחירות בצרפת: היהודים חוששים מהקיצונים, ואיך אמבפה קשור?
עתידה של צרפת לוט בערפל: האם ההימור של מקרון השתלם?

עוד נמסר כי "החלטות אלה של הממשלה הישראלית חמורות ביותר, בשל היקפן והשלכותיהן על השלום והיציבות בגדה המערבית ובאזור כולו. מאז שנת 2023 אישרו הרשויות הישראליות תוכניות לבניית למעלה מ-20,000 יחידות דיור חדשות בהתנחלויות רבות בגדה המערבית ובמזרח ירושלים, והפקיעו למעלה מ-23,000 דונם אדמה".

התפרעויות מתנחלים ביהודה ושומרון (ארכיון, צילום: נאסר אישתיה, פלאש 90)
התפרעויות מתנחלים ביהודה ושומרון (ארכיון, צילום: נאסר אישתיה, פלאש 90)

לשיטתם, "ההתנחלות הישראלית בשטחים הפלסטיניים, לרבות במזרח ירושלים, מפרה את המשפט הבינלאומי. נוסף על היותה מכשול משמעותי לכל שלום צודק ובר-קיימא, מדיניות זו מלבה את המתיחות בשטח, כאשר מעשי האלימות מצד מתנחלים כלפי האוכלוסייה הפלסטינית הולכים ומתרבים".

עם סיום ספירת הקולות בצרפת, ברית מפלגות השמאל, "החזית העממית החדשה", זכתה ב-182 מושבים באספה הלאומית, הבית התחתון של הפרלמנט הצרפתי. ברית מפלגות המרכז של הנשיא מקרון במקום השני עם 168 מושבים. האיחוד הלאומי של מרין לה פן וז'ורדן ברדלה במקום השלישי עם 143 מושבים - כ-80 פחות ממה שחזו הסקרים.

כעת צרפת נמצאת על פרשת דרכים: מי ינהיג את הרפובליקה האירופית, ללא שום מפלגה שתתקרב להשגת רוב בפרלמנט? הפרלמנט יהיה במצב של שיתוק, מחולקת בין שלושה גושים יריבים.