בעוד המצוד אחרי יחיא סינוואר נמשך, מנהיג חמאס מפרסם היום (שלישי) מסר ממקום מחבואו. בהצהרה שפורסמה על ידי ארגון החמאס, מטעמו של סינוואר, הוא בירך את נשיא אלג'יריה עבד אל-מג'יד תבון על בחירתו פעם נוספת לתפקיד.

בהודעה נכתב כי סינוואר, המכונה "האח המוג'אהד", שיגר ברכות לנשיא תבון על הצלחת הבחירות לנשיאות ועל האמון המחודש שהעניק לו העם האלג'יראי. סינוואר איחל לתבון הצלחה בשירות אלג'יריה ועמה.

מנהיג חמאס ציין כי הוא שולח את המסר על רקע מה שכינה "האפוס ההירואי" של העם הפלסטיני וההתנגדות שלו ב"קרב מבול אל-אקצא". סינוואר הביע הערכה לתפקידה של אלג'יריה בתמיכה בעם הפלסטיני ובהגנה על זכויותיו בזירה הבינלאומית. הוא קרא לאלג'יריה להמשיך לתמוך במאבק הפלסטיני "כדי לעצור את התוקפנות האכזרית, להביס את הכיבוש ולהגשים את חלומו של עמנו לשחרור וחזרה".

נזכיר, כי סינוואר שבר שתיקה לראשונה מאז פרוץ המלחמה בחודש דצמבר במכתב ששלח לראש ולחברי הלשכה המדינית של חמאס. "גדודי עז אלדין אל-קסאם מנהלים קרב עז, אלים וחסר תקדים נגד כוחות הכיבוש הישראליים וצבא הכיבוש סובלים אבדות כבדות בחייהם ובציוד", כתב סינוואר לפקודיו.

לפני כשבועיים פורסם כי ממקורות מודיעין ישראליים ב"דיילי אקספרס" כי סינוואר מתחבא בין הפלסטינים כשהוא מחופש לאשה, זאת לאחר שנטש את מנהרות הטרור של עזה. צה"ל היה קרוב מאוד ללכוד אותו, כאשר פשט על מעונו במנהרת עזה. "היינו קרובים מאוד. הקפה עדיין היה חם," אמר תת-אלוף דן גולדפוס. מאז, סינואר בן ה-61 מתחבא בין ההמונים של הפלסטינים המפונים בעזה, כשכוחות צה"ל מנסים לתפוס אותו.

"אנחנו למעשה היינו במרחק של דקות רבות יותר מפעם אחת," אמר שלום בן חנן, אשר הוביל שלוש חטיבות של השב"כ ונחשב כמעורב בחיפושים אחרי סינואר. "כפי שגילינו ממבצעי חיסול אחרים, סינואר לא יישב במנהרות תת-קרקעיות או אזורים מיוחדים יותר מ-24 עד 36 שעות בכל פעם. הוא יודע שאנחנו יכולים למצוא את המקומות התת-קרקעיים בעזרת טכנולוגיה מתקדמת".