שריפות הענק ממשיכות להשתולל ברחבי דרום קליפורניה בעוד תושביה ממשיכים לאבד את בתיהם. מאזן שיחלי, המתגורר בדרום קליפורניה הרגיש את ליבו הולם בחוזקה כשעשה את דרכו לדירתו הממוקמת בהרי סנטה אנה. כמעט עשרים שנה שזהו ביתו, התמונות הדרמטיות של להבות שהשתלטו על כל פיסת יער והר בדרום קליפורניה לא הכינו אותו למה שעתיד היה לראות ״לא נותר דבר מהבית שלי״ אמר בכאב לעיתון ״הניו יורק טיימס״, ״האש כילתה את הכל״. אופנוע מסוג ״אינדיאן״ משנת 2000, שהיה יקר ללבו, הפך לגוש מתכת מפויח. תמונות אמו, פריטי הלבוש היוקרתיים והתכשיטים שרכש במהלך שנות עבודתו בחנות ״ניימן מרקוס״ היוקרתית - כל אלה נשרפו עד אפר. ״כמו אובדן של קרוב משפחה שלא ניתן להשיבו״, הוא אמר בקול חנוק.

איתות אווירי בולט לאיראן: פרטים חדשים על עסקת הענק של צה"ל

אירוע חמור בארה"ב: פרו-פלסטיני נורה לאחר שתקף פרו-ישראלי | צפו

שלושת מוקדי שריפות הענק בדרום קליפורניה שרפו כליל עשרות בית, למעלה מ 44,500 הקטרים של שטח ואילצו עשרות אלפים להתפנות מבתיהם. טמפרטורות קרירות ולחות יותר סייעו למכבי האש להילחם בגובה וכמות הלהבות ואפשרו להם להשתלט על השריפות. חרף התקדמותם של לוחמי האש, רבים מתושבי דרום קליפורניה מתחילים להבין כי את מה שנשרף אין איך להשיב, חיים שלמים שהתפוררו לאפר, חלקם מנסים לדמיין מה יימצאו כשישובו לביתם, אם וכאשר יוכלו. פלורנסיה ווקר, שוהה במקלט בפונטנה, קליפורניה, יחד עם בעלה ובתה מאז יום ראשון, לאחר ששריפת ״ליין״ אילצה אותם להתפנות מהבקתה אותה הם שוכרים ברנינג ספרינגס. הם מותשים, לא בטוחים מתי יוכלו לחזור, אפליקציית מצלמת האבטחה שמותקנת אצלה בטלפון מראה שלפחות הבקתה שלהם בסדר, היא חרדה לדעת מה נשאר ״תמיד פחדתי מזה״ היא אמרה, ״שאני אחזור לבית והוא פשוט לא יהיה שם יותר״.

רכב שרוף בקליפורניה (צילום: REUTERS)
רכב שרוף בקליפורניה (צילום: REUTERS)

דן וורן, בן 37, פונה מביתו בהר בולדי, צפון-מזרחית ללוס אנג׳לס, כאשר שריפת ״ברידג׳״ התקרבה לאזור. הוא מיהר לאסוף את שני כלביו, החתול, ופריטים ומסמכים בעלי ערך סנטימנטלי עבורו - כולל גרסה מיוחדת של סדרת סרטי ״ההוביט״ השייכת לארוסתו, אנדראה. למרות שהורו לו להתפנות, דן עזב את ביתו בספק קל באשר לחומרת השריפות, הוא גילה כמה ימים אחרי שביתו נשרף עד היסוד. כשנאלץ לבשר לארוסתו, שנמצאת כעת הרחק מביתם, היה הדבר קשה מנשוא ״היא לא הספיקה אפילו לראות את הבית בפעם האחרונה ולהיפרד״.