המועמד הרפובליקני לסגנות נשיאות ארצות הברית, ג׳יי די ואנס, עורר סערה ציבורית כאשר הודה בפומבי בנכונותו ״להמציא סיפורים ובדיות״ במהלך מסע הבחירות. כנותו המפתיעה מגיעה על רקע הפצת שמועות על ידי הנשיא לשעבר והמועמד הרפובליקני בהווה, דונלד טראמפ, במהלך העימות הנשיאותי שהתקיים החודש בו טען כי מהגרים מהאיטי בעיירה באוהיו אוכלים בעלי חיים. 

בראיון לתוכנית ״State of the Union״ ברשת CNN שהתקיים אמש (ראשון), אמר ואנס כי הוא חש את הצורך ״ליצור סיפורים כדי שהתקשורת תשים לב לסבל של העם האמריקאי״. זאת לאחר שהשיב בחיוב כאשר נשאל על ידי המראיינת דנה באש האם השמועות השקריות על ספרינגפילד, אוהיו, היו ״סיפור שבדית מראשך״. הוא טען כי הדברים מבוססים על עדויות מבוחרים״ וכי הוא ודונלד טראמפ, החליטו להעלות את המודעות לכך כדי להסב תשומת לב לאוכלוסייה ההאיטית הגדולה יחסית בעיר ספרינגפילד, אוהיוץ

דבריו של ואנס גררו גינויים מצד שר התחבורה האמריקאי, פיט בוטיג׳ג׳, דמוקרט התומך במועמדת מפלגתו לבית הלבן בבחירות נובמבר, קמלה האריס. ״ההודאה מצדו של ג׳יי די ואנס לכך שהוא נכון ׳לבדות סיפורים׳, כלומר לשקר, כדי להסיט את תשומת הלב התקשורתית היא מדהימה״ כתב ברשת החברתית X.

ואנס המשיך להלום במעמדם של המהגרים ההאיטים בספרינגפילד בכנותו אותם ״לא חוקיים״, חרף העובדה כי רובם המכריע נמצאים בארצות הברית באופן חוקי תחת מעמד הגנה זמני (TPS) שהוענק להם עקב האלימות ואי-היציבות במדינת מוצאם בקריביים.

השמועות שהופצו על ספרינגפילד הובילו לאיומים קשים נגד בתי חולים ומשרדי ממשלה מקומיים. ואנס הגדיר את הרעיון שדבריו הובילו לאיומים אלה ״גועליים״, אך האשים את התקשורת בהגברת המתח על ידי דיווח מדויק של האירועים. בסופו של דבר, ואנס הגן על תמיכתו בשקרים אודות ספרינגפילד כאמצעי להסב תשומת לב למדיניות ההגירה של הבית הלבן תחת כהונתה של האריס כסגנית נשיא לג׳ו ביידן.

מושל אוהיו הרפובליקני, מייק דיוויין, אמר בראיון ל-ABC כי ההאיטים בספרינגפילד ״נמצאים כאן באופן חוקי״ והדגיש את תרומתם החיובית לכלכלה המקומית.