סוכנויות הידיעות רויטרס דיווחה היום (שלישי) כי בשל סדרת הפיצוצים, חיזבאללה הנחה את פעיליו לנטוש את מכשירי הזימונית. בסעודיה דווח כי ישראל פרצה למערכת הסוללות של המכשירים הניידים ונתנה להם פקודות להתפוצץ. 

התקשורת הלבנונית דיווחה כי לפחות 4,000 בני אדם נפצעו ושמונה נהרגו כעת עקב פיצוץ מכשירי תקשורת השייכים לאנשי חיזבאללה באזורים שונים בלבנון. עוד דווח כי כ-500 פעילי חיזבאללה איבדו את ראייתם. בכיר בחיזבאללה מסר כי מספר הנפגעים כתוצאה מפיצוץ מכשירי תקשורת עולה כל כך מהר עד שלא ניתן לספור אותם. כתב AP טען כי "צלמי סוכנויות הידיעות בבתי החולים באזור דיווחו כי חדרי המיון היו עמוסים בחולים. חלקם הגיעו עם פגיעות קשות, כולל אובדן ידיים וחתכים משמעותיים ברגליים". שר החוץ האיראני הציע לעמיתו הלבנוני בית חולים שדה שיעזור לפצועים, גם ירדן הגישה בקשה דומה. 

כלי תקשורת בסוריה ובמשמרות המהפכה האיראניים דיווחו כי מספר אנשי חיזבאללה נפצעו בסוריה ופונו לבית חולים לאחר שמכשירי התקשורת שנשאו התפוצצו. הצלב האדום מסר כי יותר מ-30 אמבולנסים נשלחו לדרום, לבקעה ולפרברים הדרומיים של ביירות. בנוסף, שר הבריאות הלבנוני דיווח על מאות פצועים באזורים שונים כתוצאה מהפיצוצים. במקביל, דיווחים על עומסים חריגים בבתי החולים המקומיים ועל הפסקת ישיבת הממשלה הלבנונית.

כזכור, לפני כשלושה ימים נצפתה תכונה יוצאת דופן בכפרים מיס אל-ג'בל ועדייסה. תיעוד שהופץ ברשתות החברתיות חשף תנועה ערה של שיירות כלי רכב בעדייסה. התושבים נראו פוקדים את בתיהם בחטף, אוספים חפצים אישיים, ריהוט ובגדים, ומיד שבים למקומות מחסה. במקביל, נצפו בעלי עסקים מפנים בקדחתנות את תכולת חנויותיהם ומפעליהם. במיס אל-ג'בל תועדו תושבים נוטשים את הכפר לאחר שהעמיסו את רכושם על משאיות. על פי גורמים מקומיים, הפינוי בוצע בתיאום עם הצבא הלבנוני וכוחות יוניפי"ל.

פיצוץ בביירות (צילום: רשתות ערביות)
פיצוץ בביירות (צילום: רשתות ערביות)

גורמים המקורבים לחיזבאללה מסרו לרשת אל-ערביה כי "הנטישה ההמונית מכפרי הגבול נכפתה על התושבים עקב עוצמת ההפגזות והתקיפות הישראליות". הם ציינו כי מזכ"ל הארגון, חסן נסראללה, אמנם קרא בעבר להם לשוב לשגרת חייהם, "אולם הסלמת הפעילות הצבאית הישראלית סיכלה מאמץ זה".