גל פיצוצים חסר תקדים שיתק את לבנון, כאשר אלפי מכשירי קשר, פאנלים סולאריים ומכשירי זיהוי טביעות אצבע המשמשים את לוחמי חיזבאללה התפוצצו ברחבי המדינה. לפי דיווחים, לפחות 14 בני אדם נהרגו ואלפים נפצעו במהלך היומיים האחרונים.

העיתונאי הלבנוני, חסן חרפוש, מתאר בריאיון לדיילי מייל הבריטי כיצד חיי היומיום בלבנון הפכו לסרט אימה: "ביירות בפאניקה. קבוצות הווטסאפ לא מפסיקות לעבוד. יש שמועות פרועות שמסתובבות שפאנלים סולאריים עלולים להתפוצץ, סוללות, מקררים - כל דבר. כולם ממש מפחדים ואין מקום בטוח יותר".

נסראללה התעורר הבוקר וקיבל את הבשורה הקשה
חיזבאללה יגיב למתקפה בקרוב? "תהיה נקמה, לא בהכרח בגזרת לבנון"

לדברי חרפוש, בתי החולים בביירות מוצפים בפצועים עם פגיעות קשות. "ראיתי אדם שהבשר נקרע מפניו, העצמות נראו באופן מזעזע. הוא עדיין היה בהכרה", הוא מספר. "כעיתונאי שבסיסו בלבנון, סיקרתי סכסוכים וראיתי יותר מדי גופות, אבל שום דבר לא הכין אותי לפחד שחוללו אירועי היומיים האחרונים".

פיצוצי הביפרים בלבנון (צילום: רויטרס)
פיצוצי הביפרים בלבנון (צילום: רויטרס)

רופאים דיווחו כי הפנים והידיים היו אזורי הפגיעה הקשים ביותר, ורבים איבדו את ראייתם כשהחזיקו את הביפרים קרוב לעיניהם בזמן הפיצוץ. רופא עיניים בבית החולים האוניברסיטאי בביירות, אמר לרשת BBC כי 24 השעות האחרונות היו "סיוט", והוסיף כי יותר מ-60 עד 70 אחוזים מהמטופלים נאלצו לעבור הסרה של לפחות עין אחת.

למרות האימה והכאוס, חרפוש מציין: "התקיפות הביאו תחושת אחדות ברחבי המדינה. אנשים משכונות סוניות ונוצריות עומדים בתור לתרום דם. אפילו אלה ששונאים את חיזבאללה גינו את ההתקפה הזו". עם זאת, הוא מסכם: "כלבנוני, היומיים האחרונים השאירו אותי עצוב עמוקות. יש תחושת פחד שמעולם לא הרגשתי קודם. ואם ההתקפות האלה ימשיכו, הפחד הזה רק יגדל".

התקיפות הללו מסמנות שינוי דרמטי בטקטיקת הלחימה, ומעלות שאלות קשות לגבי אבטחת המידע והציוד של ארגון חיזבאללה. בעוד שבעבר אנשים שלא היו קשורים ישירות ללוחמים חשבו שהם בטוחים, כעת נראה כי כל אזרח לבנוני עלול להיות בסכנה.