מארק רובינסון, המועמד הרפובליקני השמרני לתפקיד מושל צפון קרוליינה וסגן המושל הנוכחי, נמצא במרכזה של סערה ציבורית בעקבות חשיפת שורה של התבטאויות מקוממות שכתב לכאורה בפורום של אתר פורנוגרפי לפני יותר מעשור. חקירה של רשת CNN חשפה כי רובינסון, תחת שם המשתמש ״minisoldr״, התבטא באופן פוגעני ומסית בנושאים רגישים כגון גזענות, עבדות והומופוביה.

לפי הממצאים, רובינסון כינה את עצמו ״נאצי שחור״ והביע תמיכה בהחזרת העבדות. בין היתר, נכתב תחת שם המשתמש שלו: ״עבדות זה לא דבר רע. חלק מהאנשים צריכים להיות עבדים. אני מקווה שיחזירו את זה, הייתי קונה לעצמי כמה״. על כהונתו של נשיא ארה״ב דאז, ברק אובמה, כתב: ״אני מעדיף את היטלר על פני כל מה שיש כרגע בוושינגטון״.

הדיון על חוק הנצחת 7 באוקטובר נדחה, היוזמת זעמה: "מה הסיבה לכך?"
ברק סרי חושף: המסר שקיבל נתניהו מהמפלגות החרדיות לגבי גלנט

למרות שרובינסון מוכר כמתנגד קולני לזכויות טרנסג'נדרים, נמצא כי הוא כתב באתר הפורנו ב-2011 שהוא נהנה לצפות בפורנוגרפיה טרנסג'נדרית וכינה את עצמו ״סוטה״. זאת בניגוד להתבטאויותיו הפומביות, בהן טען כי יש לעצור נשים טרנסג'נדריות המשתמשות בשירותי נשים.

החוקרים ברשת CNN הצליחו לקשור בין שם המשתמש "minisoldr" לבין רובינסון על סמך פרטים ביוגרפיים תואמים וכתובת דואר אלקטרוני משותפת. רובינסון השתמש בשם משתמש זה במספר פלטפורמות מקוונות לאורך השנים, כולל ברשתות חברתיות ובאתרי ביקורות מוצרים.

בתגובה לפרסומים, רובינסון הכחיש בתוקף כי כתב את הדברים. בראיון ל-CNN הוא אמר: ״זה לא אני. אלו לא המילים שלי. וזה לא שום דבר שמאפיין אותי״ והבהיר כי אין בכוונתו לפרוש מהמרוץ לפני הבחירות המתוכננות ל-5 בנובמבר.

רובינסון זוכה לתמיכתו של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, שבעבר כינה אותו ״מרטין לותר קינג על סטרואידים״. בתגובה לפרסום, דוברת קמפיין טראמפ, קרולינה לוויט, נמנעה מלהתייחס ישירות לרובינסון ואמרה: ״דונלד טראמפ ינצח בבחירות לבית הלבן וצפון קרוליינה היא חלק משמעותי בתוכנית. אנחנו לא מורידים את העיניים מהכדור״.

דונלד טראמפ (צילום: רויטרס)
דונלד טראמפ (צילום: רויטרס)

החשיפה של CNN מגיעה מספר שבועות לאחר שכלי תקשורת דיגיטלי מקומי בצפון קרוליינה, ״The Assembly״, דיווח כי רובינסון היה לקוח קבוע בחנויות וידאו פורנוגרפיות בשנות ה-90 וה-2000. דובר מטעמו של רובינסון הכחיש את הטענות וכינה אותן ״שקר מוחלט״.

הרשתות החברתיות של מארק רובינסון המציגות את שם המשתמש הקודם שלו: minisoldr (צילום: צילום מסך: CNN)
הרשתות החברתיות של מארק רובינסון המציגות את שם המשתמש הקודם שלו: minisoldr (צילום: צילום מסך: CNN)

למרות ההכחשות, הראיות שנאספו על ידי CNN מצביעות על קשר חזק בין רובינסון לבין שם המשתמש "minisoldr". הפרופיל באתר הפורנוגרפי כלל את שמו המלא של רובינסון וכתובת דואר אלקטרוני פרטית שהוא השתמש בה במקומות אחרים ברשת. פרטים ביוגרפיים נוספים, כגון מידע על נישואיו ושירותו הצבאי, תואמים את הידוע על רובינסון.