נראה שהמהלכים ההתקפיים העזים שמפעיל צה"ל לאורך היום (שני) בשילוב עם הקריאה לאוכלוסייה האזרחית בלבנון להתפנות העבירו מסר שמהדהד אצל ציר הרשע. מקור במשרד ראש הממשלה העיראקי אמר היום לאל-ערבייה: "קיימת דאגה וחשש מתגובה פוטנציאלית של ישראל נגד המליציות השיעיות בעיראק". הפרשן הצבאי של אל ערבייה טען - יתכן שישראל תתקוף בכירים במליציות העיראקיות בטווח הזמן המיידי. 

אותו גורם ממשרד ראש הממשלה העיראקי, שביקש להישאר בעילום שם, הוסיף לפי אל-ערבייה כי: "הפחד והחרדה הם אמיתיים. הועברו מסרים לצד האמריקאי שעיראק צריכה להיות רחוקה מהסכסוך המתמשך באזור ושיש למנוע מישראל לבצע כל תקיפות בתוך עיראק, שכן הדבר עשוי לעורר הסלמה נוספת, שתציב את עיראק בסכנת מלחמה".  הוא קבע כי "ישנן הנחיות שניתנו להנהגה הצבאית להפעיל מחדש את הניטור האווירי ולהתעמת עם כל יעד חיצוני המנסה לחדור למרחב האווירי העיראקי".

הבוג'רס של נסראללה: הטקטיקה החדשה של צה"ל בצפון נחשפת | אבי אשכנזי  
במערב ירד האסימון: התכנית של צה"ל להחריב את לבנון יצאה לדרך

מליציות שיעיות במוסול (צילום: AFP)
מליציות שיעיות במוסול (צילום: AFP)

הפרשן הצבאי של אל-ערבייה הסביר היום: "ההסלמה של הפלגים העיראקים נגד מטרות ישראליות מגיעה במסגרת פעולות לתמיכה בחזיתות הלחימה בלבנון וגם בעזה. וניסיון להפעיל לחץ צבאי על ישראל לצמצם את פעילותה בלבנון ובעזה", והוסיף "ייתכן שההסלמה הזו תגבר במהלך השעות והימים הקרובים, במיוחד אם הישות תגביר את הכוונה ללבנון".

הפרשן הוסיף: "ההסלמה של הפלגים העיראקיים בתקיפת מטרות ישראליות עשויה לדחוף את ישראל לתגובות צבאיות בתוך עיראק שתהיה מכוונת לפלגים או למנהיגי הפלגים הללו, ולמען האמת זה צפוי מאוד לקרות בכל רגע". בסיום דבריו הבהיר הפרשן  - ההתרעות הבינלאומיות על פוטנציאל הידרדרות למלחמה אזורית כוללת גוברות.

בתוך כך, אחד הבכירים במליציות בעיראק אמר היום לאל-מיאדן: "אנו מכריזים על סולידריות מלאה עם אחינו בלבנון מול היוהרה הציונית. אנו מצהירים על נכונותנו המלאה וכוננות מלאה לספק את כל סוגי הסיוע האפשריים במישור הסיוע, הרפואי וההומניטרי. אנו קוראים לכל האחים בציר ההתנגדות לספק סיוע ותמיכה הומניטרית לאחים שם בתיאום עם ממשלת עיראק והרשויות הרשמיות".

 משרד החוץ האיראני מסר היום לאל-מיאדן: "אנו מגנים בחריפות את התוקפנות הציונית נגד אזורי מגורים בדרום לבנון והרג של מאות אנשים חפים מפשע וחסרי הגנה". 

תקיפות חיל האוויר בבקעא (צילום :רשתות חברתיות)

ב-24 השעות האחרונות ביצעו המליציות העיראקיות שש תקיפות לעבר ישראל, באמצעות ירי טילי שיוט מתקדמים וכן מל"טים מתאבדים. זאת בעקבות הצהרות חוזרות ונשנות מצידם על תמיכה בחזית חיזבאללה מול ישראל. 

בהצהרה שנשאו אמש דוברי המליציות נאמר כי התקיפות מיועדות לבקעת הירדן ולאזור יהודה ושומרון וכי "הפעולות ימשיכו להרוס את מעוזי האויב בקצב הולך וגובר".