בפוקס ניוז, פורסם היום (שני) כי החשוד בניסיון ההתנקשות השני בנשיא לשעבר דונלד טראמפ, ריאן ווסלי רוט, כתב לפני כמה חודשים מספר מכתבים שמעידים על תכנית ההתנקשות שלו. בין היתר, במכתב שיועד לאיראנים כתב: "זה היה ניסיון התנקשות בדונלד טראמפ אבל אכזבתי אתכם". באחד המכתבים הציע 150 אלף דולר למי ש"ישלים את העבודה". 

לפי הדיווח, משרד המשפטים השיג את המכתב מעד שאמר שהם קיבל אותו בתוך קופסה שנמסרה לו על ידי רוט מספר חודשים לפני ניסיון ההתנקשות. הרשויות טוענות שהעד פתח את הקופסה רק לאחר ששמע על כך שרוט חשוד בניסיון ההתנקשות.

הרצח היה מתועד: פרטים חדשים על ניסיון ההתנקשות בטראמפ  

צילום ממצלמות אבטחה של החשוד שנעצר בעקבות ניסיון ההתנקשות  (צילום: ללא קרדיט)
צילום ממצלמות אבטחה של החשוד שנעצר בעקבות ניסיון ההתנקשות (צילום: ללא קרדיט)

לפי הפוקס ניוז, בקופסה היו כמה מכתבים בכתב יד וכן תחמושת. אחד המכתבים, שפונה ל"עולם יקר", דן בניסיון ההתנקשות - "זה היה ניסיון התנקשות בדונלד טראמפ אבל אכזבתי אתכם. ניסיתי כמיטב יכולתי וגייסתי את כל האומץ שיכולתי למצוא בתוכי. זה תלוי בכם עכשיו לסיים את העבודה; ואני אציע 150,000 דולר למי שיכול להשלים את העבודה" כתב רוט.

"כולם על פני הגלובוס, צעירים ומבוגרים, יודעים שטראמפ לא מתאים להיות שום דבר, בטח שלא נשיא ארה"ב", נמשך המכתב. "נשיאי ארה"ב חייבים לכל הפחות לגלם את המרקם המוסרי שמבטא את אמריקה. להיות אדיבים, אכפתיים וחסרי אנוכיות ולהתעקש תמיד על האנושות. טראמפ לא מצליח להבין דבר מזה".

לפי הדיווח, החוקרים טוענים שהם איתרו גם ספר שחיבר רוט ב-2023, שכותרתו "המלחמה המועדת לכישלון באוקראינה: הפגם הקטלני בדמוקרטיה, נטישת העולם והאזרח העולמי - טייוואן, אפגניסטן, צפון קוריאה, מלחמת העולם השלישית וסוף האנושות". ספר זה דן בין היתר בהתנקשות בדונלד טראמפ וקורא לאיראן לבצע אותו.

מגרש הגולף הבינלאומי של טראמפ בווסט פאלם ביץ'. זירת האירוע (צילום: רויטרס)
מגרש הגולף הבינלאומי של טראמפ בווסט פאלם ביץ'. זירת האירוע (צילום: רויטרס)

"בספר, רוט הצהיר שהוא 'חייב לקחת חלק מהאשמה על מי שבחרנו לנשיא הבא שלנו, שבסופו של דבר היה חסר מוח, אבל אני מספיק בנאדם כדי לומר שטעיתי ועשיתי טעות איומה. איראן, אני מתנצל. אתם חופשיים לרצוח את טראמפ וגם אותי על השגיאה הזו בשיפוט ועל פירוק העסקה", נכתב במסמכים לפי הדיווח.

לפי פוקס ניוז רוט הואשם בהחזקת אקדח עם מספר מחוק ובהחזקת אקדח באופן לא חוקי. בנוסף, הוא אמור לעמוד בפני אישומים כבדים יותר. הוא יופיע היום בפני שופט פדרלי לדיון במעצר.

בימים הקרובים הוא צפוי לעמוד בפני אישומים שעלולים לכלול תקיפה בנסיבות מחמירות בגין כיוון לכאורה של הרובה לעבר סוכן שירות חשאי ואיומים על נשיא לשעבר, אמר בעבר פרקליט המדינה דייב ארונברג לפוקס ניוז דיגיטל.

כזכור, לפני כשבועיים סוכל ניסיון התנקשות שני בדונלד טראמפ במגרש הגולף שלו, כאשר ה-FBI פתח באש לעבר רוט שהיה שזוהה מכוון רובה לתוך המגרש. רוט נעצר מאוחר יותר ללא נשק ונתפס במחוז מרטין סמוך למקום האירוע.