נוכח המתקפה העצימה של צה"ל בלבנון לאורך היום (שני), נשיא איראן, מסעוד פזשכיאן, הזהיר מפני הסלמה ש"השלכותיה יהיו בלתי הפיכות", הדגיש את תמיכת ארצו בחיזבאללה וציין כי הארגון "מגן על זכויותיו", כך פורסם בסוכנויות התקשורת הזרות. פזשכיאן הגיע היום לניו יורק לעצרת הכללית של האו"ם ואמר את דבריו בפני עיתונאים במקום, ששאלו אותו בין היתר על פוטנציאל הצטרפות איראן להסלמה הנוכחית ועל תגובה אפשרית של איראן לחיסול איסמעיל הנייה בשטחה. 

פזשכיאן אמר לעיתונאים: "איננו מעוניינים להיות הגורם לחוסר היציבות במזרח התיכון מכיוון שהשלכותיה יהיו בלתי הפיכות". עוד הוסיף "אנחנו רוצים לחיות בשלום, אנחנו לא רוצים מלחמה. ישראל היא זו שמבקשת ליצור את הסכסוך הכולל הזה".

מספר ההרוגים בלבנון ממשיך לעלות; עשרות שיגורים לעבר ישראל  
לאחר ניסיון החיסול בחיזבאללה טוענים: "כרכי בריא ושלם - הועבר למסתור"

עשן בלבנון בעקבות גלי התקיפות (צילום :רשתות ערביות)

כשנשאל האם איראן תתערב בסכסוך בין חיזבאללה לישראל אמר: "אנחנו נגן על כל קבוצה שתגן על זכויותיה ועל עצמה".

על חיסול הנייה בשטח איראן אמר פזשכיאן שישראל ביצעה את המהלך במטרה "לגרור את איראן למלחמה אזורית, אבל נקטנו באיפוק מרבי". ביחס לתגובה על החיסול אמר: "נגיב בזמן ובמקום המתאימים, באופן הולם".

תקיפת צה''ל בלבנון - פקקים, אזרחים בורחים מלבנון לסוריה (צילום: רשתות ערביות)
תקיפת צה''ל בלבנון - פקקים, אזרחים בורחים מלבנון לסוריה (צילום: רשתות ערביות)

ביחס ללחימה בעזה אמר פזשכיאן "אמרו לנו שתוך שבוע יהיה הסכם הפסקת אש. אבל השבוע הזה מעולם לא הגיע ובמקום זאת ישראל המשיכה להרחיב את התקפותיה". הוא ציין שמבחינת איראן "הפתרון לביטחון ויציבות האזור הוא שישראל תפסיק את הפשעים שלה בעזה, בלבנון ובשאר המדינות" - היא פגשה שיח על איפוק ומשא ומתן והגיבה בהסלמה. מתנהגת בטירוף". 

תקיפה בצור, לבנון (צילום: רויטרס)
תקיפה בצור, לבנון (צילום: רויטרס)

בערוצי התקשורת האיראנים הדגישו כי נשיא איראן הביע את נכונות ארצו "לפעול להפחתת המתיחות באזור", אך "ישראל לא רוצה בכך והיא מסלימה ומרחיבה את המלחמה", כלשונו. לפי הדיווחים האיראנים, הוא גם הביע את נכונותה של איראן "להניח את נשקה", אך ציין כי "השאלה היא עד כמה ישראל מוכנה לעשות את אותו הדבר".

בערוצי התקשורת האיראנים דווח כי פזשכיאן ביקר גם את התנהלותה של ארה"ב ואמר "מלחמה אזורית כוללת לא תהיה אינטרס של אף אחד באזור ובעולם. אך המדיניות האמריקנית תומכת ומעודדת את ישראל במלחמתה. פעולותיה של וושינגטון סותרות את מילותיה", כדבריו.