על רקע ההסלמה במסגרת מבצע חיצי הצפון, עיתון אל-אח'באר הלבנוני דיווח הבוקר (רביעי) כי גורמים מצריים קיבלו "הבטחות אמריקאיות שהתקיפות הישראליות נגד לבנון לא יגיעו לאף אחד מהמתקנים של צבא לבנון או למוסדות המדינה הלבנונית בשלב הנוכחי". עוד דווח כי התקיפות העצימות של צה"ל בלבנון "צפויות להסתיים לפני סוף השבוע". 

עוד אמרו אותם גורמים מצרים לאל-אח'באר: "פתרון דיפלומטי עדיין על השולחן אלא אם כן יהיו תגובות אלימות המכוונות לעומק ישראל".

טיל נורה לת"א, לראשונה מאז תחילת המלחמה - אזעקה בזכרון יעקב  
לתושבי דרום לבנון אין לאן לחזור: הצעד הדרמטי של צה"ל | דיווח

השמדת המשגר שביצע את הירי לעבר מרכז הארץ (צילום :דובר צה"ל)

לפי הדיווח, הגורמים אמריקאים נמצאים במגעים עם עמיתיהם המצריים ביומיים האחרונים. בשיחות אלה הוסבר ש"מטרת התקיפות הישראליות הן ביצוע פעולות מדויקות באזורים שונים בלבנון, בניסיון להחליש את היכולות הצבאיות של חיזבאללה" וכי הן "יספיקו בשלב זה של הסלמה לעת עתה".

בתוך כך, בפוליטיקו דווח הבוקר כי התקיפות העצימות של צה"ל בלבנון הובילו למשבר עמוק וחסר תקדים בין ישראל לארה"ב. לפי הדיווח דורמים בארה"ב מודאגים מכמות ההרוגים בלבנון ומאמינים שהתקיפות העצימות עלולות להוביל למלחמה אזורית ולא יובילו את חיזבאללה לשולחן הדיונים לצוך פתרון דיפלומטי, כפי שישראל מעריכה. 

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

תקיפה בלבנון (צילום: רשתות ערביות)
תקיפה בלבנון (צילום: רשתות ערביות)

באותו עניין, שרי החוץ של ירדן, מצרים ועיראק יצאו בהודעה משותפת בשולי האסיפה הכללית של האו"ם בה גינו את התוקפנות הישראלית בלבנון והדגישו שישראל דוחפת את האזור למלחמה כוללת. הם הוסיפו שהפסקת ההסלמה תתחיל בהפסקת התוקפנות הישראלית בעזה.