דבר ניסיון חיסולו אמש (שישי) של מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, תוך תקיפת שלושה מבנים אזרחיים השוהים בקרבת נכסים אסטרטגיים של ארגון הטרור, הביאו לגל תגובות נרעש שחצה את גבולות ישראל והדהד ברחבי העולם. 

"אני לפני כיפור": הרשת סוערת אחרי הפדיחה של נשיא האיטי באו"ם
כתב אישום יוגש כנגד מספר איראנים בגין פריצה לקמפיין של טראמפ

"ישראל שיגרה את המתקפה האווירית הכבדה ביותר שלה על ביירות בתוך כמעט שנה לאחר הסכסוך עם חיזבאללה", פתח עיתון ה"גארדיאן" את הידיעה על ניסיון החיסול. באותה הידיעה צוטט נשיא לבנון שאמר כי "התוקפנות החדשה הזו מראה שהאויב הישראלי לועג לכל הפניות הבינלאומיות שבעד הפסקת אש". 

דיווח התקיפה בעיתון הגארדיאן, ''המתקפה הכבדה ביותר'' (צילום: צילום מסך)
דיווח התקיפה בעיתון הגארדיאן, ''המתקפה הכבדה ביותר'' (צילום: צילום מסך)


עיתון ה"פוליטיקו" הוסיף למסור כי "המתקפה מסלימה באופן דרמטי את הסכסוך בלבנון ועלולה לערער את המאמץ של ממשל ביידן להגיע להפסקת אש לחמוק ממלחמה בקנה מידה מלא". 

ה-CNN הבריטי כתב בפתיחת הידיעה כי "מספר פיצוצים הרעידו את בירת לבנון, ביירות" וב-BBC: "ישראל מפציצה בניינים של ביירות, שלדבריה חיזבאללה משתמש בהם לאחסון נשק". ברשת FOX NEWS נהגו לציין כי מדובר ב"תקיפה מדויקת" וכתבו: "כוחות ההגנה הישראליים תקפו ביום שישי את מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה ב'תקיפה מדויקת' על המפקדה המרכזית של חיזבאללה בביירות, לבנון".

הדיווח ב-FOX NEWS על התקיפה בדאחייה, ''תקיפה מדויקת'' (צילום: צילום מסך)
הדיווח ב-FOX NEWS על התקיפה בדאחייה, ''תקיפה מדויקת'' (צילום: צילום מסך)

בתקשורת הערבית נהגו לציין לאחר התקיפה כי "ההתנגדות חיה", אך לא ציינו את שמו וגורלו של נסראללה מפורשות. דיווחים זהירים נרשמו ברשתות הערביות, כגון: "נסראללה בסדר" או "הצהרות איראניות עוררו ספקות נוספים לגבי גורלו של מזכ"ל חיזבאללה" וכן שאר ניסוחים על "דיווחים סותרים לגורלו". בעיתון הלבנוני "אל'אחבר" יצאו עם הכותרת "זוהי המלחמה הכוללת".