חמישה גורמים ישראלים רשמיים ששוחחו עם הניו יורק טיימס אמרו כי התקיפה בלב הדאחייה בביירות אתמול (שישי) התרחשה לאחר שהגיעה ידיעה מודיעינית על כך שמזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, הגיע לפגישה עם צמרת הארגון במתחם תת קרקעי במעוז חיזבאללה.

גורם ישראלי נוסף ששוחח עם העיתון אמר כי עשויים לעבור שבועות עד שהתמונה לאחר החיסול תתבהר, וישראל תוכל לאמת אם נסראללה ובכירי חיזבאללה נוספים ששהו עמו בפגישה, אכן נהרגו בתקיפה.

"הכבדה ביותר, מדויקת": כך התקשורת בעולם דיווחה על תקיפת נסראללה
"חמינאי הבא בתור": בעולם הערבי חוגגים את ניסיון החיסול של נסראללה | צפו

עם זאת, בצה"ל גוברת הערכה כי נסראללה חוסל בהפצצה אתמול אחר הצהריים בלב הדאחייה בביירות: "התגובות בחיזבאללה הן עלומות. הם מתקשים להסביר מה עלה בגורלו ואיפה הוא נמצא. הם לא מכחישים שהוא היה במקום. מהפצצה הזאת אי אפשר לצאת חי".

תקיפות צה''ל בדאחייה בביירות 28.9.24 (צילום: רויטרס)
תקיפות צה''ל בדאחייה בביירות 28.9.24 (צילום: רויטרס)

על פי הערכות, בהפצצה השתתפו מספר סוגי מטוסים של חיל האוויר ובהם מטוס החמקן שנכנס ראשון לתקיפה. היקף הפגיעה בלב הדאחייה הוא עצום. הוא גרם לקריסה של כמה מבנים שתחתיהם נמצאים הבונקרים של מטה הכללי של חיזבאללה. על פי גורמים בישראל, נסראללה היה במקום בעת ההפצצה.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

דובר צה"ל דניאל הגרי מסר: "צה"ל תקף את המפקדה המרכזית של חיזבאללה. הממוקמת מתחת לבנייני מגורים בביירות. אין שינוי בהנחיות פיקוד העורף. אנחנו נעדכן בכל שינוי. ב-8 באוקטובר ארגון הטרור חיזבאללה בהובלת נסראללה יצא למלחמה ומאז הוא גורר את לבנון להסלמה רחבה".