יקי דיין, קונסול ישראל בלוס אנג'לס לשעבר, התייחס הבוקר (ראשון) לחיסול מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, ולהשפעתו על היחסים הרעועים בין ישראל לוושינגטון. בשיחה עם ענת דוידוב ואודי סגל ב-103FM אמר: "כל הסלמה פה מאוד לא נוחה לאמריקאים, אבל אין להם ברירה אלא להצטרף אליה. נתניהו ידע טוב מאוד למה הוא לא מדבר עם האמריקאים לפני החיסול, כי יכול להיות שהם לא היו ששים לעניין הזה".

"לנסראללה יש הרבה דם אמריקאי על הידיים והם היו צריכים להצטרף לברכות על החיסול. ראיתי ציוץ מעניין של ג'ארד קושנר, חתנו של טראמפ, שאמר שצריך לגמור את המלאכה ולהמשיך לאיראן, זה הפוך ממה שהממשל הדמוקרטי רוצה כרגע", הוסיף. "יחד עם זאת, הוא יהיה מחויב לתת גיבוי הגנתי לישראל בטח אם איראן תצטרף. על המנעד הזה בין חוסר רצון לראות הסלמה לבין אין ברירה כי הממשלה האמריקאי מחויב לישראל".

על נאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו באו"ם, שהתקיים במקביל לחיסול בדאחייה, אמר: "זו הייתה טעות לא להזכיר את ממשל ביידן. זה קפץ לי מיד בתום הנאום של נתניהו, אבל יכול להיות שיש לו נסיבות מקלות כי זה לא היה נאום שעלה לגבהים כמו שנתניהו יודע לתת. אולי כי היה בלחץ כי ידע שהולכים על חיסול נסראללה. 

חמינאי בהלם: זה מי שהעביר לישראל את ידיעת הזהב את נסראללה | דיווח
עם טיפול נכון, בתוך זמן סוגיית עזה עשויה להסתיים - וכעת איראן נמצאת בבעיה | אבי אשכנזי

"אבל הוא היה צריך לציין את ממשל ביידן למרות כל המחלוקות. אין ספק שהנשיא הזה נתן גיבוי הגנתי יוצא דופן לישראל והוא ממשיך לתת אותו. יש אמירה מאוד מפורשת שארה"ב תמשיך לעמוד לצד ישראל".

חסן נסראללה (צילום: רויטרס)
חסן נסראללה (צילום: רויטרס)

הוא סיכם: "אין ספק שהייתה כאן הזדמנות וצריך להכות בנסראללה ולבנון, והשאלה הגדולה באמת היא איך זה ממשיך מכאן מול איראן. בסופו של דבר אלה לא הבחירות בארה"ב שיכתיבו את ההתנהלות המזרח תיכונית, אך אין ספק שההתנהלות המזרח תיכונית משפיעה על הבחירות בארה"ב".

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm