"אסור לתת לחיזבאללה להשתקם מהמכות הקשות שספג", נכתב הבוקר (ראשון במאמר המערכת של העיתון "עוקאז" הסעודי, "אם בביירות לא ינצלו את שעת שעת הכושר ויאפשרו לחיזבאללה להשתקם, פירוש הדבר שלבנון כולה תישאר שבויה של המשברים שהביאו אותה למצבה הנוכחי".

"החובה הלאומית מחייבת כעת את כינוס הפרלמנט הלבנוני בהקדם האפשרי ולהתעלות מעל למחלוקות הצרות שהפכ לטריוואליות מול רעידת האדמה שפוקדת כעת את לבנון", נכתב עוד, "מה שצריך לעשות כעת הוא לבחור נשיא שנהנה מאמון העם ולהקים ממשלה לאומית חדשה שנהנית מאמון מחודש של הקהילה הבינלאומית. כך לבנון תוכל לחזור למעמדה הטבעי בין מדינות העולם, לאחר שחיזבאללה הכפיף את עצמו ואת המדינה כולה לאינטרסים של איראן".

עכשיו זה נחשף: כל הכוורת של נסראללה חוסלה | הרשימה המלאה
בדרך להסכם שלום עם לבנון? צביקה יחזקאלי הימם אותנו בשידור חי

"זו הזדמנות יקרה", נטען, "וניתן לנצל אותה לשינוי שאליו כמהה נפשו של העם הלבנוני. לבנון תשתנה רבות אם תצליח להשתחרר משליטת חיזבאללה, וכך אולי תתפנה לעצב מחדש את המעמד הפוליטי שלה".

זהו לא המאמר הראשון בעיתון הסעודי שקורא לפלגים המתנגדים לחיזבאללה בביירות לנצל את ההתקפות של ישראל בכדי לשנות מהיסוד את הפוליטיקה הלבנונית ולהרחיק את המדינה מהשפעה איראנית. "המחיר שלבנון תשלם הפעם יהיה גבוה מאוד, כי האסטרטגיה הנוכחית של ישראל מרחיבה", נטען בשבוע שעבר במאמר בעיתון הסעודי.

צה״ל תוקף בדאחיה (צילום :רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')

"צה"ל לא ממוקד הפעם רק בדרום לבנון או בניתוק הקשר שבין חיזבאללה למצב המלחמה נגד חמאס בעזה, אלא להשמדה מוחלטת של היכולות של חיזבאללה. זה ברור מכך שישראל עברה במהרה ובעוצמה ממבצעים ממוקדים כמו פיצוץ הביפרים להפצצות אווירית נרחבות, שהתמקדו במטרות ספציפיות של עמדות חיזבאללה".

"בגלל הציפיות מפלישה קרקעית קרובה, יש אפשרות שאיראן תעזוב זמנית את בעלת בריתה ותלך לנהל משא ומתן נפרד עם ארצות הברית על האינטרסים שלה", טען העיתון, "בכל אופציה אחרת תמצא את עצמה איראן על קו של עימות ישיר עם ישראל, במועד שלא מתאים לה. מה שקורה בלבנון מאז שנות השמונים ועד היום הוא פשוט ניצחון של חיזבאללה על המדינה וכך, במשך שנים המדינה הערבית היפה הזו נותרה כבת ערובה ביד של מפלגה חמושה יחידה, תחת שימוש בסיסמאות שקריות של 'התנגדות' ו'מוות לישראל'".

צה״ל תוקף בדאחיה (צילום: רויטרס)
צה״ל תוקף בדאחיה (צילום: רויטרס)

"אבל כעת החלה מלחמת לבנון השלישית, והממשלה בביירות לא הייתה הסיבה לכל זה אלא מפלגות ומיליציות שגזלו מהעם הלבנוני את הזכות לחיים הגונים. חיזבאללה הפעיל את השפעתו בשירות אינטרסים איראניים ולא לבנוניים או ערביים, והתוצאה היא הרוגים, פצועים, הרס התשתיות, קריסת הכלכלה וחוסר פיתוח".

הבוקר כינס ראש הממשלה הזמני של לבנון נג'יב מיקאתי מסיבת עיתונאים ובה קרא לעולם להתגייס לעזרת המדינה. "ההערכות מצביעות על כך שמספר העקורים כתוצאה מההפצצות במדינה מגיע למיליון איש והם זקוקים למקלט, סיוע ושירותי בריאות", אמר בכאב, "והעקירה הנוכחית היא הגדולה ביותר בהיסטוריה של לבנון".