חיסול מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה: גורם ביטחוני אמר הבוקר (שני) כי במהלך הפעולה, צה"ל השתמש בפצצות במשקל טון כל אחת, שהורכבה להן קיט גיידה אשר הופך את הפצצה ״מטיפשה״, ל״חכמה״.

חיל האוויר פגע במבנה עם כמה פצצות כאלה, בדיוק רב, מה שגרם למקד את הפגיעה בנקודה אחת וליצירת העצמה של אפקט הפגיעה. על פי גורם ישראלי, לא נעשה שימוש בפצצה חודרת בונקרים, אלא נוצרו פגיעות ממוקדות שהצליחו לחדור את שכבות ההגנה של המבנה.

הקיט שבו השתמשו בחיל האוויר כדי להפוך את הפצצות לחכמות ומדויקות, מיוצר על ידי חברת בואינג והוא היה עמד במרכז המשבר מול הממשל האמריקאי לפני כמה חודשים, כאשר בהוראת הנשיא גיו ביידן נמנעה ארצות הברית לספק את הקייטים, לבקשת ישראל.

כאוס באיראן: ההקלטה של חמינאי על כיבוש ירושלים התפוצצה לו בפנים
במהלך הצהרתו: המסר החריג שהעביר הרמטכ"ל בנוגע לסינוואר

כאמור, על פי הדיווח ב"ושינגטון פוסט", ישראל השתמשה בעשרות פצצות חודרות בונקרים אמריקניות מדגם BLU-109s במשקל טון על מנת לחסל את מזכ"ל ארגון הטרור חיזבאללה חסן נסראללה. בעיתון האמריקאי צירפו גם תמונת לפני ואחרי התקיפה על הבונקר של נסראללה. כזכור, ברשת "אל ערבייה" פרסמו גם הדמיה של חיסולו של מנהיג ארגון הטרור.

במהלך הלילה, צה״ל תקף מטרות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב הבקאע שבלבנון. כמו כן, אזעקות הופעלו בגליל העליון. בנוסף, מידע חדש על חיסול נסראללה בדאחייה נחשף: על פי דיווחים ברשתות התקשות הערביות, אדם שפגש את נסראללה לחץ עמו ידיים ומשח ידיו בחומר שאפשר לישראל לעקוב אחריו. דווח כי ישראל המתינה שתי דקות על מנת לאכן את נסראללה ולהבטיח את נוכחותו במטה בדאחיה.

בגזרת הדרום, כלי טיס של חיל האוויר תקפו במהלך הלילה, באופן ממוקד ובהכוונה מודיעינית של אמ״ן ופיקוד הדרום, מחבלים שפעלו במתחם פיקוד ושליטה של ארגון הטרור חמאס, שהוקם במרחב ששימש בעבר כבית הספר ״אבו ג׳עפר מנצור״ שבצפון רצועת עזה.

כזכור, חסן נסראללה חוסל בערב שישי בדאחייה שבביירות, כאשר 80 טון של פצצות חיל האוויר הונחתו על המפקדה בה שהה, יחד עם בכירים נוספים. גופתו חולצה מאתר התקיפה בפרברים הדרומיים של ביירות והיא שלמה, כך מסרו לרויטרס היום שני מקורות יודעי דבר - מקור רפואי ומקור ביטחוני. על פי אל-ג'זירה, הגופה הועברה לבית חולים בביירות. כמו כן, דווח כי הלווייתו של נסראללה צפויה להתקיים היום.

זירת חיסול נסראללה (צילום: רויטרס)
זירת חיסול נסראללה (צילום: רויטרס)

לפי הדיווחים, נסראללה מת ככל הנראה בייסורים כתוצאה מחנק, בשל שהייה במקום ללא אוורור. נסראללה ככל הנראה נכנס לחדר פנימי בעקבות הפצצות חיל האוויר, לשם חדרו גזים רעילים שמשאיפתם נהרג. על פי אל ג'זירה גופתו חולצה ללא סימני פציעה כלל. 

מועצת השורא של חיזבאללה הכריזה כי בחרה בהאשם סאפי א-דין כמזכ"ל החדש שיחליף את נסראללה. סאפי א-דין הוא אדם בן 60, בן דוד של נסראללה, דובר פרסית שהיה ראש המועצה המבצעת של חיזבאללה.

ההדמייה של חיסול מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה. קרדיט: אל ערבייה (צילום :אל ערבייה)

אמש, דיבר הפרשן אהוד יערי על ספי א-דין בחדשות 12 והסביר שצפויה להיות לו בעיה: "אין לו שום רקע ושום הבנה צבאית. הוא לא היה שותף בדברים האלה. עכשיו הוא צריך להיכנס לנעליו הגדולות של נסראללה, שהיה מעורב בכל".

בתוך כך, בצה"ל פרסמו את שמותיהם של 20 מחבלים נוספים, שחוסלו שלשום יחד עם מנהיג החיזבאללה נסראללה. זאת, בנוסף לעלי כרכי, מפקד חזית הדרום, שחיסולו כשל מוקדם יותר בשבוע שעבר, אך חוסל יחד עם נסראללה.

''שמח שהוא משלם את המחיר'', נסראללה (צילום: רויטרס)
''שמח שהוא משלם את המחיר'', נסראללה (צילום: רויטרס)

בנוסף, ראש ממשלת לבנון הזמני נג'יב מיקאתי הודיע במסיבת עיתונאים לאחר ישיבת ועדת החירום הממשלתית כי "ההערכות מצביעות על כך שמספר העקורים כתוצאה מההפצצות במדינה מגיע למיליון איש והם זקוקים למקלט, סיוע ושירותי בריאות. העקירה הנוכחית היא הגדולה ביותר בהיסטוריה של לבנון".