מלחמת חרבות ברזל: איראנים רבים הביעו תמיכה בשבועות האחרונים בממשלת ישראל ובמיווחד בראש הממשלה בנימין נתניהו בגין פעולותיה נגד ארגון הטרור חיזבאללה ואיראן. כעת השיר "ביבי גול" תופס תאוצה בקרב העם האיראני.

השיר, במקורו, מתאר אישה השופעת ביופי והאלגנטיות כמו של פרח. יחד עם זאת, המילה "ביבי" משמשת גם ככינוי לראש הממשלה בנימין נתניהו, ולכן השיר הפך לסמל תמיכה בו.

רשת ה-BBC כבר דיווחה בעבר, כי מיליוני איראנים מחאו כפיים לנאומו של נתניהו באו"ם כשאמר ששתי התרבויות של העם הפרסי והעם היהודי יהיו בשלום. המשטר האיראני "מנופץ" לאחר חיסול חסן נסראללה, אומר מומחה BBC לאיראן.

כזכור, על רקע הדיווחים על פחד הולך וגובר בתוך המשטר האיראני לאחר חיסול נסראללה בביירות, נתניהו פרסם אתמול הודעה רשמית הפונה באופן ישיר לעם האיראני. בהודעתו דיבר נתניהו על שלום ושגשוג בין שני העמים, הרעיף מחמאות על העם האיראני ורמז שהדבר היחיד העומד בפני שלום בין העמים הוא המשטר הדכאני באיראן - איום שלפי ההצהרה הולך להיות מוסר בקרוב "מהר יותר משאנשים חושבים".

בין היתר אמר נתניהו בהצהרתו: "בכל רגע שעובר המשטר מקרב אתכם לפי התהום. מרבית האיראנים יודעים שלמשטר לא אכפת מהם ומעתידם. מגיע לכם ולילדכם טוב יותר".

בנימין נתניהו בפנייה ישירה לעם האיראני 30/9/2024 (צילום :דוברות משרד רה"מ)

גורמים בממשלה סבורים כי הפניה הישירה של רה"מ לעם האיראני היא הרבה מעבר לעוד מסר שנועד להרתיע. לפי הערכות, ישראל מוכנה לבצע פעולה צבאית אגרסיבית נגד איראן במקרה של מתקפה איראנית על ישראל, עליה מדברים בטהרן מאז חיסולו של ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה.