ברחבי העולם פורסמו היום (רביעי) תגובות רבות למתקפה האיראנית נגד ישראל אתמול בערב, כאשר רובן טוענות להצלחתה של ישראל והחלשותה של איראן.

בין היתר, ב״ניו יורק טיימס״ פורסמה כתבה שטענה כי ״מטח הטילים של איראן נגד ישראל אולי גרם לנזק צבאי מינימלי ליריבתה האזורית, אך אנליסטים טוענים שטהרן ראתה בכך מהלך קריטי לחיזוק התמיכה האזורית - ואות לכוחות המערביים שללא לחץ דיפלומטי מהיר הסכסוך עלול להסלים עוד יותר״. בנוסף נטען בכתבה כי ״ירי הטילים של איראן - צעד נואש בניסיון לשמר את מעמדה שנפגע בעיני כוחות הפרוקסי שלה״.

סגן מזכיר המדינה של ארה״ב: ״גם אנחנו שוקלים תגובה נגד איראן״
דברים שרציתי לומר: תשע שנים שאבא שלי לא בשולחן החג

ב״טלגרף״ הבריטי נכתב כי ״צה"ל מדגים לעולם כיצד להביס טרוריסטים. ממשלת ישראל נשארת ממוקדת במטרתה: למחוץ טרוריסטים ולהחזיר את הביטחון לאורך גבולה הצפוני עם לבנון. המתקפה הנוכחית נגד חיזבאללה הייתה נועזת במיוחד ויעילה מאוד. המערכה לפירוק מבנה הפיקוד והתקשורת של חיזבאללה, שתוכננה במשך שנים רבות, הביאה את הטרוריסטים לקיפאון כמעט מוחלט״.

לטענתם של הטלגרף, הסיבה להצלחתה הייחודית של ישראל היא כי ״בריטניה והמערב נלחמו באל-קאעידה במשך שנים ללא תוצאות מקיפות כאלה, מעוכבים על ידי כללים, תקנות, דעת הקהל ופוליטיקאים שהתמקדו יותר בהישרדותם שלהם מאשר באינטרסים הטובים ביותר של ארצותיהם״.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>> 

יירוטים במהלך התקיפה האיראנית  (צילום: ללא קרדיט)
יירוטים במהלך התקיפה האיראנית (צילום: ללא קרדיט)

בנוגע לראש הממשלה, בנימין נתניהו, נכתב כי ״הוא יודע שהוא נלחם לא רק על עתיד ישראל אלא גם על שלו. העמידות הפוליטית שלו בסביבה אלימה כזו אפשרה לו להתמקד במשימות הקשות הנדרשות כדי להביס את הטרוריסטים, במיוחד כשרוב הישראלים מאשימים אותו ואת מנגנון הביטחון שלו בהתקפה הנוראית של חמאס ב-7 באוקטובר״.

באשר למעורבות האמריקאית, נכתב: ״סביר להניח שיש השפלה מסוימת בבית הלבן, כשעמדת ׳אין עימות כדי למנוע הסלמה׳ שלו זוכה להתעלמות ישראלית״.

במקור חדשות נוסף נכתב כי "התקפת הטילים הבליסטית האיראנית הזו חסרת היגיון אסטרטגי. אם חוסר ההשפעה נשמר (אין השפעה אמיתית ככל שידוע לנו כרגע), אין שיקום של הרתעה, זה למעשה מחליש אותה עוד יותר ונותן לישראל ולארצות הברית תירוץ לתקוף אותה. סימן נוסף לבלבול״.