נשיא איראן מסעוד פזשכיאן השתתף היום (רביעי) במסיבת עיתונאים משותפת עם אמיר קטאר, תמים בן חמד אאל ת'אני, בדוחא, בירת קטאר. במהלך דבריו אמר כי ״איראן שואפת לשלום ושלווה במזרח התיכון, מפני שאף מדינה לא יכולה להתקדם כאשר יש מלחמה״.

טענה זו מצטרפת לנאומו של פזשכיאן בשבוע שעבר, בו טען: ״אנחנו, האיראנים, לא רוצים להיות הסיבה לחוסר היציבות במזרח התיכון, מכיוון שההשלכות יהיו בלתי הפיכות. איראן לא רוצה מלחמה, אנחנו רוצים לחיות בשלום. במלחמה אין מנצחים, ואנחנו יודעים זאת!״.

גורם איראני בכיר חושף: זה המסר שחמינאי העביר לנסראללה לפני חיסולו
לכל חיסול יש מחיר: כמה יעלה לנו, לחיזבאללה ולאיראן המוות של נסראללה?

מוקדם יותר היום פורסם כי המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, נמצא במקום מאובטח מאוד בתוך איראן מאז שבת שעברה, וכי איראן חוששת מישראל מאז חיסולו של חסן נסראללה, בעל בריתה. 

כזכור, אתמול בערב איראן שיגרה כמעט 200 רקטות לכיוון ישראל, במתקפה רחבה שזכתה לגינויים רבים ברחבי העולם, בעיקר מארה״ב. סגן מזכיר המדינה של ארה"ב, קורט קמפבל, אמר היום כי "לא רק ישראל שוקלת אפשרויות תגובה למתקפה האיראנית, גם אנחנו שוקלים זאת". לדבריו, וושינגטון לא מעוניינת במערכה ממושכת בלבנון, ובשיחות הצפויות בימים הקרובים, "ננסה ליישר קו ככל האפשר בין נקודות המבט של ישראל וארה"ב". עוד אמר קמפבל: "אתגרי הביטחון של ישראל ותגובותיה לכך הם לגיטימיים, אך יש סכנה מוחשית להסלמה".

התקיפה האיראנית בישראל (צילום :רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')

הוא המשיך: ״צריך תגובה שתשלח מסר לאיראן ומתקיימים דיונים בנושא, אבל כמה שתגובה נגד איראן חשובה, צריך להכיר גם בכך שהאזור נמצא על הקצה ויש חשש רציני מכך שזה לא יהיה אירוע יחד של חילופי אש, אלא יהפוך ללחימה מתמשכת (בין ישראל לאיראן) שתפגע לא רק באינטרסים אסטרטגיים של ישראל אלא גם של ארה״ב״. 

נשיא ארה״ב, ג׳ו ביידן, הביע גם הוא תמיכה בישראל: ״אנו מספקים ייעוץ לישראל, ולישראל יש את הזכות להגן על עצמה. יוטלו סנקציות על איראן״.