יומיים לאחר תקיפת הענק של איראן על ישראל, באמצעות כ-180 טילים, בטהרן דרוכים לקראת תגובה ישראלית. גורם בכיר במשטר אמר היום (חמישי) לרשת אל-ג'זירה כי הועבר לארצות הברית מסר עקיף, דרך תיווך קטארי, לפיו כל תקיפה ישראלית בשטח איראן תגרור תגובה על תשתיות ישראליות. "תם עידן הריסון העצמי החד צדדי", אמר הגורם. "הגיע הזמן שארצות הברית תרסן את הטירוף הישראלי".

היום נערכה בדוחא, בירת קטאר, ועידה ובה השתתפו שרים ממדינות המפרץ ומדינות ערביות נוספות. שלושה גורמים המעורים בפרטים אמרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי התקיים דיון שעסק בניסיונות לרסן את ההסלמה האזורית. במהלך הפגישה, הבהירו מספר מדינות לאיראן כי ישמרו על ניטרליות במקרה של הסלמה, והביעו חשש כי הסלמה נוספת עלולה לגרור פגיעה בתשתיות נפט במפרץ כולו.

שריפות ענק בגליל המערבי; צה"ל במכת מחץ למודיעין של חיזבאללה
101 החטופים לא הפריעו לישראלים לחגוג עם צהלולים וערק בכוסות נייר | רון קופמן

בתוך כך נשאל נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן על ידי כתבים האם ארצות הברית תומכת בתקיפה ישראלית נגד מתקני נפט באיראן. ביידן השיב:  "אנחנו דנים על זה". בנוסף נשאל הנשיא האמריקאי על עיתוי התקיפה הישראלית באיראן ואמר: "לא יקרה שום דבר היום".

ג'ו ביידן כשנשאל על בנימין נתניהו ועסקת החטופים (צילום :שימוש לפי סעיף 27א')
הסרטון בכתבה פורסם לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר. אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת: [email protected]