ה"טלגרף" הבריטי דיווח היום (חמישי) כי ראש ממשלת בריטניה לשעבר בוריס ג'ונסון טען שמכשיר ציתות נמצא בחדר השירותים האישי שלו בתקופת כהונתו כשר החוץ של בריטניה, לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר בו.

בספרו החדש "Unleashed" כתב ג'ונסון כי אנשי הביטחון שלו איתרו את מכשיר ההאזנה לאחר ביקורו של נתניהו במשרד החוץ הבריטי ב-2017. 

חיסול יד ימינו של סינוואר - פגיעה אנושה בריבונות חמאס ברצועה
כמו ב-7 באוקטובר: האופוריה אחרי חיסול נסראללה עוד תמיט עלינו אסון | יצחק בריק

ג'ונסון תיאר בספרו כי במהלך פגישה במשרד החוץ ביקש נתניהו לצאת לשירותים, אותם תיאר כדומים ל"שירותי גברים במועדון יוקרתי בלונדון, שנמצאים בתוך "אגף סודי".

"ביבי התפנה לשם לזמן מה והתעכב. ייתכן שזה צירוף מקרים, אבל לאחר מכן נאמר לי שכשערכו בדיקה שגרתית לגילוי האזנות, הם מצאו באסלה מכשיר האזנה", כתב.

כשנשאל על ידי ה"טלגרף" אם הוא יכול לתת פרטים נוספים על מה שקרה, אמר ג'ונסון: "אני חושב שכל מה שצריך לדעת על הפרק הזה נמצא בספר".

במענה לפניות כתבים בעניין טענתו של ג׳ונסון נמסר מלשכת ראש הממשלה כי "הטענה שהועלתה לא רק משוללת כל יסוד, אלא אבסורדית מלכתחילה".

בנימין נתניהו, בוריס ג'ונסון (צילום: רויטרס)
בנימין נתניהו, בוריס ג'ונסון (צילום: רויטרס)

ב"דיילי מייל" פורסם בחודש שעבר כי  בספרו של ג'ונסון מתואר כיצד שקל האחרון לשלוח חיילים להולנד כדי לתפוס אספקה של חמישה מיליון מנות של חיסוני קורונה המוחזקים בליידן. 

באביב 2021, האיחוד האירופי ובריטניה נאבקו על ייצור חיסוני Covid-19 במפעל הממוקם בליידן, ליד החוף ההולנדי. המפעל נוהל על ידי הליקס וסיפק חיסונים של אסטרהזניקה שנדבקו, הן על ידי בריטניה והן על ידי האיחוד האירופי.

על רקע מחסור במנות חיסון, נשיאת הנציבות האירופית אורסולה פון דר ליין איימה להפסיק את יצוא החיסונים למדינות עם שיעורי התחסנות גבוהים יותר מהאיחוד האירופי, כמו גם למדינות שסירבו לחלוק את אספקת החיסונים שלהן עם הגוש - שני קריטריונים שחלים על בריטניה באותה תקופה.

בספרו הסביר ג'ונסון כיצד לאחר חודשיים "עקרים" של משא ומתן עם האיחוד האירופי לשחרור המנות, הוא דרש מהכוחות המזוינים הבריטיים לגבש תוכנית להוצאתן בכוח. לדברי ג'ונסון, בכירים בצבא הציעו לשלוח חיילים לחצות את תעלת למאנש בחשאי כדי לתפוס את החיסונים.

התוכנית נזנחה בסופו של דבר משום שפלישה לבעלת ברית בנאט"ו תהיה "דבר משוגע", הסביר ג'ונסון בספרו.