הערב (חמישי), פורסם בחדשות כאן 11 שיח עם פאוזיה אמין סידו, הצעירה היזידית שחולצה השבוע על כוחות צה"ל מרצועת עזה והושבה למשפחתה בעיראק, לאחר שנחטפה על ידי אנשי דעאש בשנת 2014. 

לפי הדיווח, לאחר שנהרג המחבל שהחזיק בה והצליחה להימלט, פנתה פאוזיה לכתב הישראלי רועי קייס וביקשה ממנו סיוע וחילוץ מהרצועה. בסרטון שפורסם, בו פונה פאוזיה לתקשורת הישראלית אמרה:

"סאלאם עליכום. שמי לוסיה (שם בדוי). אני נמצאת ברצועת עזה. נחטפתי לעזה על ידי אנשים, מארגון... אני לא יכולה להגיד באיזה ארגון. ועכשיו אני נמצאת במוואסי חאן יונס. לבדי, בלי אף אחד. אני מבקשת סיוע. אני רוצה לצאת מכאן. אני אצלם לכם כדי שתאמינו לי שאני ברצועת עזה. יש כאן הרס עצום. היום במוואסי חאן יונס. ההריסות בעקבות תקיפות ישראל". 

"עדות לקשר בין חמאס לדאעש": צעירה יזידית חולצה מעזה לאחר עשור

כזכור, צה"ל אישר מוקדם יותר היום כי השבוע שוחררה מרצועת עזה פאוזיה אמין סידו - צעירה כבת 21 ממוצא יזידי, שנחטפה מעיראק על ידי דאעש לפני כעשור – כאשר הייתה בת 11 בלבד. לאחר חטיפתה אנשי דאעש סחרו בה ומכרו אותה לפעיל חמאס המזוהה עם דאעש ברצועת עזה. 

חילוץ האישה היזידית מעזה  (צילום: רשתות ערביות)
חילוץ האישה היזידית מעזה (צילום: רשתות ערביות)

במהלך השנה האחרונה המחבל שהחזיק בה נהרג, ככל הנראה במהלך תקיפות של צה״ל ברצועה, והיא נמלטה למקום מסתור. בתום הליכי תיאום מורכבים בין ישראל, ארצות הברית וגורמים נוספים בקהילה הבינלאומית - הצעירה הוצאה בימים האחרונים במבצע חשאי מרצועת עזה דרך מעבר כרם שלום. עם יציאתה לישראל, הצעירה המשיכה לירדן דרך מעבר גשר אלנבי - ומשם חזרה למשפחתה בעיראק.