הוריקן הלנה , אחת הסופות הקשות ביותר בתולדות ארה"ב שפקדה השבוע את החוף המזרחי של אמריקה, גרמה להצפות ענק בשטחים גדולים בטנסי, גבתה את חייהם של לפחות 63 בני אדם בצפון קרולינה, מיליונים נותרו ללא חשמל ועם נזקים נרחבים בדרום-מזרח ארה"ב, כאשר הרשויות עדיין מנסות לאמוד את ההרס הרב.

למרות שמדובר באחת הסופות הקטלניות שפקדו את ארה"ב בשני העשורים האחרונים, ערוצי החדשות הבינלאומיים של הרשתות הזרות ביניהם  SKYNEWS ,BBC ,CNN , FOX ואחרים, פותחים וסוגרים את המהדורות שלהן בסיקור נרחב של המלחמה במזרח התיכון עם כותרות משמעותיות על ישראל והפעולות שהיא נוקטת או עומדת לנקוט לקראת תגובתה לאיראן. כשהחרדה הגדולה בארה"ב היא התקיפה של ישראל באיראן שתקפיץ את עליית מחירי הנפט לשמיים.  

בארה"ב טוענים: "ישראל מעצבת מחדש את המזה"ת, כוחו של ביידן יורד"

התקיפה האיראנית לא הסתיימה: "לא נמהר ולא נפעל רגשית, נעשה מה שצריך"

ישראל, כמה קטנה על המפה ככה גדולה ברעש שהיא מצליחה לייצר בעולם כולו, בלקבוע מציאות בסדר היום העולמי כשהיא מספקת תכנים מלאים למהדורות המובילות הזרות שעוקבות בשקיקה אחר כל המתרחש כאן, מנתחות באמצעות פרשנים , אנשי מקצוע, ומומחים בתחום את קבלת ההחלטות והמהלכים שישראל בוחרת לעשות. בארץ לא תקבלו מידע מקיף ונרחב על המתרחש כאן כפי שתקבלו ברשתות הזרות שמסקרות 24/7 כל פעילות של ישראל.

ההודעה הרשמית על חיסול נסראללה השבוע, וידיעות על מבצע הביפרים הגדול שפגע באלפי מחבלי החיזבאללה, הדהימו את העולם כולו, שדרני החדשות ברשתות הזרות לצד מומחים מהתחום, הביעו תדהמה והתפעלות לנוכח יכולות המודיעין והביצוע המבריקות של ישראל וזכינו לשלל תשבוחות ופירגונים מצד כל יושבי האולפנים. "ישראל והמוסד חדרו עמוק לתוך מנגנוני הבטחון והאבטחה של איראן וחיזבאללה".

התיעודים הנדירים משמי ישראל מהמטח הקשה מאיראן, הותירו את השדרנים בהלם מוחלט "עוד לא צפינו מעולם במחזה כזה" כשהם מגדישים כי למרות מטח הטילים הגדול ששיגרה איראן , ישראל נותרה ללא נזק, בשל יכולות ההגנה האוויריות המבריקות של החץ.

יירוטים במהלך התקיפה האיראנית  (צילום: ללא קרדיט)
יירוטים במהלך התקיפה האיראנית (צילום: ללא קרדיט)

צה"ל עושה את עבודתו נאמנה, לא רק ביכולות הלחימה בשטח וההגנה, אלא גם בהסברה העולמית, כשהציב דובר צה"ל באנגלית עם מראה אמריקאי, אשר מופיע במהדורות החדשות בארה"ב ועושה עבודת הסברה מעולה כשהוא עונה בצורה אסרטיבית ובשפה המוכרת להם לכל השאלות המופנות אליו ומסביר באופן רהוט מול אילו איומים עומדת מדינת ישראל ומדגיש את זכותה של ישראל להגן על עצמה ולתקוף את כל אויביה השונים ומזכיר כי ידה של ישראל תגיע לכל מקום. כשהוא מצליח בדבריו לשכנע את כל יושבי האולפן.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>> 

גם נפתלי בנט, ראש הממשלה לשעבר, ממשיך לככב במהדורות המובילות בעולם, בפן ההסברתי של ישראל, במה שמסתמן יותר כמו מסע יחצני אישי בזירה הבינלאומית, כי דבריו נשמעים רק ברשתות הזרות ופה בישראל הוא בוחר לשמור על שתיקה.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בכלל הפך לסוג של עילוי עבור המהדורות הזרות שמשווקות את השידור עם תמונות ענק של נתניהו שמשתרעות על פני כל המסך, אחרי הפעילויות האחרונות המוצלחות של ישראל, מדברים עליו ביראת כבוד, ומנסים להבין מה מתחולל בראשו של הפנומן שקיבל החלטות נועזות כמו חיסול הנייה, מוחמד דף, נסראללה, מבצע הביפרים, ונמל חודידיה בתימן.

התחושה הרווחת פה בישראל, שמערכת ההסברה שלנו נכשלה ובגדול, מזה כשנה אנחנו בלי משרד הסברה, אחרי התפטרותה של גלית דיסטל, שכשלה בתפקידה כשרת ההסברה. 

אבל נראה כי התמונה מפה מעוותת לגמרי ושונה במציאות, אנחנו כבר לא צריכים להתאמץ בליצור הסברה עולמית לטובתנו, כי האירועים המטלטלים שלנו מספיק חזקים בשביל למשוך את התקשורת העולמית להתעניין בנו עד כדי כך שהפכנו לכותרות המרכזיות בכל המהדורות עם טון חיובי לו אנחנו זוכים מהמגישים והמומחים. עברנו לפאזה אחרת, מכוכב עולה שמתאמץ לקבל כותרות, לכוכב על שמנסה להדוף את תשומת הלב והעניין הרב שהתקשורת מגלה סביבו.